30 Nisan 2017 Pazar

#Tesadüfler, bazen bir canlının kurtuluşu olabiliyor.
Bazı durumlarda,iyilik adına yapılan şeyler çok daha zarar verici boyutta da olabiliyor.
Bugün pazar,malum yine atölyemdeyim.
Bir inilti duydum.İki çocuk,bir köpeğin boynuna,nerden buldularsa,bir serum hortumu bağlamış sürüklüyor.
Hayvan da,yeni doğum yapmış,memeleri sütle dolu ve acı içinde inliyor.
Hayvanı tanıdım.Sürekli atölyemin önünden geçiyor,akşamları da ,sokağa koyduğum yemekleri yiyor.
İşi bıraktım,koştum çocuklarının yanına.
-Ne yapıyorsunuz oğlum,yazık bu hayvana?
-Ama biz bunu eve götüreceğiz.
-İyi de,hayvanın boynunda tasma yok,bu hortumla çekerseniz boynu kırılır,.Baksanıza nasıl da canı yanıyor.
-Ama biz bir yavru köpek bulduk.Bu hayvan da yeni doğurmuş.Eve götürelim de yavruyu emzirsin çünkü yavru aç.
Çocuk aklı işte.
Oysa,anne köpeğin de bir yerde süt bekleyen yavruları var.Üstelik,böyle sürüklenirse o da ölebilir.Böylece,tüm yavrular zarar görür.
Çocuk,bir hamleyle köpeği kucakladı ve hızla uzaklaştı.Arkasından yetişemedim ama az sonra atölyemin önünden beyaz bir şey geçti.
Baktım ki,bizim köpek çocukların elinden kurtulmuş.
Nereye gidiyordu?
Elbette doğurduğu yavrularını emzirmeye.
Çıkarılması gereken ders nedir derseniz?
Düşünmeden hareket etmeyeceksiniz.Yaptığınız her ne olursa olsun,vereceği zararı da, kârı da iyi düşüneceksiniz.
Aklınıza düşen her şey doğru değildir.
Ya o köpeğin boynu kırılsaydı?
Ya o anda atölyemde olmasaydım?
Değil mi ama!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder