6 Ekim 2019 Pazar

'Her bal tatlıdır,
Sen,lezzetli olacaksın.'
Bu sözle giriş yapayım,çünkü çok beğendim.,
Dün,Merkez Park'da,Adana Lezzet Festivalindeydim,atölyemden arkadaşlarımla.
Adana demek,kebap demek,her tarafın,o inanılmaz lezzet kokusuyla dolması demek,baklava demek.....
Lezzetin adıdır Adana.
01 Numara olmak böyle bir şey elbette.
Çocukluk yıllarımın Adana'sının üstünden uzun yıllar geçti.
Eski evlerin çoğu yıkıldı,o güzelim bulvarlardaki görüntü değişti ama Adana,hala çok güzel,hala bambaşka.
Park çok güzel tasarımlanmıştı,kentin içinde heykeller,sanatçı parkları....
Adanalı olmak ayrıcalık!
Zeydan Karalar,Adana'ya çok iyi geldi.
O,sefil görüntüsü gitti,oksijen doldu sanki şehre.
Lezzet Festivali de,tıpkı Portakal Çiçeği Festivali,Rakı-Şalgam Festivali,organizasyonlar,etkinlikler,konserlerle çok özel ve güzel bir kimlikle geldi..
Adana'nın. Guinness Rekorlar Kitabı'na "tek şişte 233,6 metre et pişirme" rekoruyla girmesi bile ,Adana'nın Marka Kent olduğunun göstergesidir.
Pamuk tohumunu ilk kez gördüm örneğin.Adana'nın karpuzu,yöresel ürünleri,anmadan geçilmeyen sanatçıları....
Festival dediğin,böyle yapılır.
Festivale gelince.....
Bırakın yemeyi,kokusuyla bile doyulan bir festivaldi,Lezzet Festivali.
En ünlü lokantalar,restoranlar,büfeler,her ismi görmek mümkündü.
Bütün Adana değil,bölge halkı festival alanındaydı.
Yurt dışından gelen gösteri grupları,her bir köşedeki rengarenk etkinlikler ,ünlü aşçıların gösterileri....
Gerçekten çok iyi bir organizasyondu.
En dikkatimi çeken şey,temizlikti.
İşçiler,arı gibi çalışıyordu ve yerlerde,onca kalabalığa rağmen hiç çöp görmedim.
Çok başarılıydı belediye.
Masalar yetersizdi yalnızca.yemek yemek için beklemek,hele ki,o sıcağın altında....
Ama güzeldi her şey.
Eleştirdiğim tek konu,kebapların,biraz daha lezzetli olması gerektiği ve kalın ekmeklere sarılmasıydı.
Böyle bir organizasyona katılıyorsanız,daha özenli olacaksınız lezzet ve sunum açısından.
Bir de,müzik yoktu.
Oysa,festivaller coşkudur,eğlencedir,şarkılardır.
Her festivalde,bir markayı deniyoruz kebap açısından.
Bir ara,oturduğum yerden karşıya baktım. Sheraton Oteli flu görünüyordu kebap dumanından.
Konu,lezzet festivali olunca,ortalık kokularla toz duman olacak elbette.
Bu festivaller sürerse,alınan kalorilerin ucu kaçacak sanırım.
Andız Pekmezi,yöresel ürünler, tadımlık sunumlar ve alanda bir çay içtim.....
Bugüne kadar,böyle lezzetli çay içmedim desem inanın bana.
Epeyce aldım elbette ama giderseniz tavsiye ederim,o çayı tadın.
Ünlü bir yerden bir bardak çay aldım,hiç beğenmediğim,kova kadar bardağın içine üç damla çay koymuşlar,fiyatı da yani....
Ama öyle albenili ki,her şey.
Gel de dayan! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder