1 Ekim 2019 Salı

#Sanatın dilidir, hayatın anlamına anlam katan.
İşte,bu nedenledir ki; kitap okumayan,şiir fısıldamayan,türkü söylemeyen herkesten uzak durmak gerek.
Epeydir gözüme takılıyordu bu yazı;
-Aslında Cemal Süreya okumayan adama oy vermeyeceksin.
-Turgut Uyar’ı bilmeyen doktora muayene olmayacaksın.
-Federico Garcia Lorca’nın bir dizesiyle seni karşılamayan berberin koltuğuna oturmayacak,
- Seferis’in bir şiirini okumamış bir manavdan roka da almayacaksın.
-Aziz Nesin’in bir iki kitabını okumamış hakimin adaletine güvenmeyecek,
-Can Yücel’in en az üç kitabını okumamış polise kimliğini göstermeyeceksin!
Bu yazıdan sonra karar verdim,doktora gittiğimde,önce hangi üniversiteyi bitirdiğine bakmayacağım,şiir okuyor mu,şiir!
Şiir okuyan insandan korkmayacaksın.
Duruşu bile özeldir.
Ama manavdan şüpheliyim.Şiir okuyan doktor gördüm de,Turgut Uyar dizelerini mırıldanan bir manav görmedim.
Belki de vardı da,bana rast gelmedi henüz.
Şiiri,kalbinizle okuyacaksınız!
Benim şairim;Cemal Süreya'dır.
Onun dizelerinde daha bir yüklü bulurum kendimi ama derseniz ki,Can Yücel,Orhan Veli,Nazım Hikmet,Ataol Behramoğlu,Turgut Uyar.Atilla İlhan ve diğerleri....
Bereketli topraklardır güzel yurdum,yazar da yetiştirir,şair de.
Ama bunları okumak da önemli elbette.
Kalbinizle okuyacaksınız.
Sosyal medyada,bir tıkla şiir aramayacaksınız.Kitabı elinize alacak ve buram buram duygu kokan o dizelere dokunacaksınız gözlerinizle.
Sayfaları çevireceksiniz ,birikmiş kağıt kokusunu içinize çekeceksiniz.
Şiir böyle okunur;Kalbinizle!
Epeydir şiir okumuyordum.
Dün akşam,Ataol Behramoğlu'nun kitabını elime aldım.50 Yıldan 100 Şiir kitabını.
Zaten,bildiğim dizelerdi ama yeniden yeniden okudum.
' Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var ' şiirini hangimiz duymadık?
Hangimiz, yaşadığımız her şeyde,ne öğrendiğimizi sorgulamadık?
-Ben mi? Evet!
Bir gün çıkıp gideceğim kapıları,evleri,dergileri,hüzünleri bırakarak.....
Diye gitme arzusuyla dolanımız yok mu?
Ya;
Bana bir sigara verin,Annem öldü
derken.....
Konuyu,Sabiha'ya bağladığı dizeleri.....
Şiir hayattır ama şiiri kalbiyle okuyan insanlara yanaşın.
Sanata bulaşan insanların hayata kattığı renklerin dili başkadır.
Türküleri dinleyin,şiirleri okuyun,öykülerde kaybolun.
Sanat,hayatı güzelleştirir ama iyi sanat!
Kubbeleri miğfer,minareleri süngü sananlardan da uzak durun!
Onların,kalbi kötü!
Sahi!
En son ne zaman,bir kadına ya da bir erkeğe şiir fısıldadınız?
Cemal Süreya okuyun,Can Yücel okuyun,Turgut Uyar okuyun.
Tam da şiir mevsimindeyiz?
Hazanla,Hüzün;Baharla Hayat......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder