13 Ekim 2019 Pazar

#BuülkedeProfesörolmak....
Şimdi,diyeceksiniz ki ' Çok önemli bir ünvan. Üniversitenin en iyisi,en önemli şahsiyeti falan'.
Eskiden olsaydı,buna katılabilirdim ama Çorum-Hitit Üniversitesi ki; ot gibi her yere üniversite açmanın son sürümü de burasıymış;artık saygı duymuyorum Prof.ünvanlı bunların çoğuna.
Üniversitenin bir ağırlığı vardır,hocaların daha da fazla.
Örneğin tıp alanında,bir Profesörle iletişime geçmek,hastası olmak önemlidir çünkü;aldıkları eğitim,yılların deneyimi ve mesleki başarılarıdır bu insanları önemli kılan.
Üniversitedeki hocalarımı anımsıyorum da,dersimize hiç Doçent girmedi.
Bütün hocalarımız Profesördü.Öyle,araştırma görevlileri,ehil olmayan kişilerin kıymeti olmazdı derslerde.
Marmara Üniversitesinde okudum ve üniversitemle de gurur duyuyorum elbette.
Çorum-Hitit Üniversitesi gibi ne Profesöründe ne de Doçentinde bir meymenet olmayan üniversiteler olsa ne olur,olmasa ne olur bu ülkede?
Bir Profesör,karşısındaki bir Doçent ya da bir kadın ya da hiçbiri,bir insan,nasıl olur da ana avrat küfredebilir?
Dahası,o Doçent kadın bunu nasıl yer?
İnsanlarda ar damarı çatlamış iyice.
Önüne gelene Profesör ünvanı verirsen olacağı budur.
Liyakat nerde?
Kim bilir,hangi makalelerden aşırarak almışlardır bu ünvanları?
Koskoca ,Prof.denen şey,bir kadını,tıpkı Yeşilçam filmlerinde ,rejisörün yatak odasından geçmeden aktrist olunmaz inancıyla ,Doçentlik mertebesine ulaşmasının hangi aşamalardan geçtiğini söyleyebiliyor ve o kadın da....
Pes!
Rezil bunlar,rezil!
Sizin gibilerin,her tarafı Profesör olsa ne yazar,adam olamadıktan sonra.
Ben,bu üniversitede Doçent olacağım da,karşımdaki bu adamımsı şey o küfürleri yapacak öyle mi?
Onu elime alırım,ağzını burnunu kırarım!
Yok böyle bir rezalet!
Nerde bu YÖK,mangalda kül bırakmayan kurullar?
Cezasız mı kalacak bunlar?
Bunların,derhal görevden atılması gerekiyor ama bizim ülkemizde,bu adamımsı şeye Ordinaryus Prof. ünvanı verilirse de şaşırmayın lütfen.
O kadar çok Profesör tanıyorum ki;bir çoğu da doktorum zaten ama böyle densiz,böyle terbiyesiz,böyle aşağılık fikirli hiçbirini görmedim,tanımadım.
Bunlar,hangi dağda yetişti acaba?
Hani,hiçbir üniversite böylelerini mezun etmez diye biliyorum.
Üniversite son sınıfta,hocam yakama yapıştı,' illa okulda kal 'diye.Akademik kariyer yapacakmışım da....
Hiç düşünmedim elbette ama kalsaydım da,bunun gibilere meydanı bırakmazdım ayrı konu.
Bunların yetiştirdiği öğrenciden ne olacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder