14 Ekim 2019 Pazartesi

#İçinden,Sevda geçen şarkılar
- Son bir sigara içelim / öyle git gideceksen (Yeşim Salkım )
- Sigaramın dumanına sarsam saklasam seni (Ezginin Günlüğü)
- Yak bir sigara / kül olsun dertler ucunda (Sezen Aksu)
- Sigaramın dumanı sen / ateşi ben olayım (Sinan Özen)
- Sigaramı attım karşı sahile / yaktım ucunda anıları (Sezen Aksu)
- Benim tek dostum içkim ve sigaram (Tanju Okan)
- Olsun gözüm olsun / sigarayı üç pakete çıkardım (Ahmet kaya)
- Seni içime çektim bir nefeste / yüreğim tutuklu göğsüm kafeste (Sezen Aksu)
- Ben sigara dumanının altında / yana yana en sonunda kül oldum (Şebnem Ferah)
- Sigara dumanı (Müzeyyen Senar)
- Sigaramın dumanı da dumanı / yoktur yarin imanı
- Bir sigara iç oğlan / gel kapıdan geç oğlan
- Sigaramdan yanar alnım alnım öperler / suskun hayın çiyansı (Ahmet kaya)
- Bitip tükenmez sigaram / ciğerim nefessiz kalmış (Haluk Levent)
-Elimde sigaram dumanı da bir başka yük( Orhan Gencebay)
-Ah bir ataş ver,cigaramı yakayım
-Sigaramın dumanı da dumanı/Yoktur aman şu yarimin imanı
(Asu Maralman)
Ve.....
Son günlerin flaş şarkısı da,Sıla'dan geliyor:
Hiç olmazsa yılda bi' gün
An beni, al bi' karanfil tak
Benden olsun, bi' sigara yak
Bana kor olsun, sigara yak.
Adam,işi gücü bırakmış,memleket elden gidiyor,ortalık toz duman,yapacak hiç iş bulamamış ve Sıla'nın ' Karanfil' şarkısı için suç duyurusunda bulunmuş.
Şarkı,sosyal medyada 15 milyonun üstünde dinlendiği için,gençleri sigaraya özendiriyormuş;kendisi buna engel olmak için ,yani;caydırıcı olsun diye savcılığa suç duyurusunda bulunmuş.
Hep derim,bu Profesör ünvanları haybiye veriliyor bizde.
Tamam!
Anladık,çevrecisiniz ama o güzel düşüncelerinizi daha yararlı işlere mi yorsanız acaba?
Eğer gençler,bir şarkıdan sigaraya başlayacaksa,vay halimize!
Kaldı ki,müzik dünyası,sigara sözlü şarkılarla da dolu.
Dinleyince,insana' Hadi,şurdan bakkala gideyim de,bir paket sigara alayım' dedirtmiyor yani.
Neyin kafasını yaşıyor bunlar,cidden anlamak mümkün değil.
Ben,hiç sigara içmedim ama sigara dumanında saklanan şarkıları çok dinledim.
Sevdanızı,ister sigara da içinize çekersiniz,isterseniz bir duble rakıda.
Ne var bunda?
Şarkılar güzeldir.Önemli olan,sizde nasıl bir duygu uyandırdığıdır.
Ben,Sıla'nın Karanfil şarkısını her dinlediğimde,deniz kıyısında olmayı istiyorum örneğin.
Aklıma hiç sigara gelmemişti doğrusu.
Bu kişi,eskiden sigara içiyordu da,bırakıp,şimdi cazibesine kapılmaktan mı korkuyor da,sardı bu işe?
İçinden sevda geçen şarkılardan da korkuyorlar ya;
PES!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder