21 Ekim 2019 Pazartesi

#Bir savaşta, en çok masum insanlar zarar görür.
Kimdir bu insanlar?
Kadınlar, çocuklar.....
Biraz önce dersten çıktım, yağmurlu bir hava var, eve yağmurda yürüyerek döneyim dedim.
Sokakta kimse yok,kedi,köpek bile.
Bir evin önünde, üşümüş, ellerini dizlerinin arasına sokmuş, 6 -7 yaşlarında bir çocuk oturuyor betonun üstünde.
'Çocuğum, bu saatte ne işin var, yağmur da yağıyor' diyorum, çocuğun konuşmasını anlamıyorum çünkü ; çocuk Suriyeli bir çocuk.
'Kardeşim, ekmek alacak, onu bekliyorum' diyor yarı Türkçe.
O saatte, bu yaşta iki çocuğun, yağmurun altında ve sokakta ne işi var değil mi?
'Eviniz nerde?' diyorum, amacım, çocukları eve götürmek ama gösterdiği yere ben bile yalnız gitmem.
Çünkü ; sokaklar fazla ıssız.
Bekledim, kardeşi de gelmeyince, mecburen eve döndüm.
Saat, akşamın ilerisi.
Çocuklar, eve döndü mü acaba?
Bir savaşın zararını en çok çocuklar görür.
Suriyeli çocuklara bunu yapanlar, yerlerinden yurtlarından edenler....
Allah sizi bildiği gibi yapsın!
Sizler, torunlarınızı hangi pamuğa saracağınızı düşünürken, yaşıtı çocuklar sokaklarda üşüyor!
Lanet olsun, böyle adaletsiz yaşamı dayatanlara!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder