7 Ekim 2019 Pazartesi

#Pazartesi semt pazarından özlenmek,anılmak,merak edilmek üzerine...
Yaklaşık bir yıldır pazartesi semt pazarına gitmiyordum ayağım iyileşmediği için.
Bugün de,nasıl yoğun bir gündü.Hadi,bir gayret diyerek,geç de olsa pazara gittim uzun süre sonra.
Öncelikle,kısacık bir yağmurda,pazar yeri çamur içindeydi.Belediyenin,bu işe bir çözüm bulması gerekecek.
Neyse....
Pazara girdim,gözüm tezgahlarda elbette.Saat de,geç olunca,ürünler biraz solmuştu.
Bir tezgaha yaklaştım,bir ses:'
Siz.nerdeydiniz bakalım!
Döndüm,bana söylüyor genç ve yakışıklı bir pazarcı. 
Şöyle bir durdum,yüzlerce insanın geldiği pazarda yokluğumun hissedilmesine de şaşırmadım değil.
Ama ben pazarcı esnafı olsam,ben de ,benim gibi birini hiç unutmazdım doğrusu. 
Kendi kendime kızdım üstelik.
'Sen ne hakla,pazar esnafını merakta bırakırsın,hiç utanmadın mı?' diye kendime söylendim.Kırık,mırık,gelsene pazara.
Yazıklar olsun bana. 
Az ilerledim,'Hocam ,sen nerdesin ya' diyen bir ses.
Bana da,sürekli hocam diyen bir pazarcı daha.
Tanrım!
Bir özleyen daha mı? 
Ordan da başladım almaya.
Bizim memleket Malatya-Darende'nin ünlü armudunu satan bir genç daha.
Beni görünce gülümsedi ve ' Tartıyorum' dedi yalnızca.
' Tamamdır ' dedim yürüdüm.
Bilir,bu dönem çok severim o cins armudu ve almadan geçmem.
Pazarcı esnafıyla gözlerimizle konuşuruz çoğu kez.Ben,ne alacağımı işaret ederim,onlar da hazırlar.
Giderken söylerim,gelirken parasını öderim.
Bu hiç değişmez benim pazarımda.
İsminin Mahmut Amca olduğunu daha geçen yıl öğrendiğim Mahmut Amca'nın eşi beni görünce:
' Bey,koş koş,senin kız gelmiş ' dedi gülümseyerek.
Sanırsınız ki hac'dan geliyorum. 
Bu nasıl bir sevilmektir tanrım! ❤️
Haftaya alınacakların siparişini bile verdim.
Patlıcan Reçeli yapılacak daha.
'Nereden bulacağım bilmem,o kadar minik patlıcanı' derken bir pazarcı 'Ben bulurum' dedi.
Olay bitmiştir. 
İnsanların kalbinde yer etmek,sevmek,sevilmek ve özlenmek öyle güzel bir duygu ki....
Bugün,kendimi mutlu hissettim.
Bilseydim,bu kadar özlendiğimi ,daha önce,alçılı ayağımla koşa koşa giderdim pazara. 
Canlarım benim!
Bunun adı;sevginin ötesinde, saygıdır !
Birilerinin kalbinde yer etmek,merak edilmek,karşılaştığınızda gözlerinin içinin gülmesi ne hoş.
Pazar fiyatlarından hiç söz etmedim elbette.
Neyini edeyim?
Bir servet döküp geldiğimi ben biliyorum da,pazar arabasının yarısını dolduran insanlar bilmiyor mu?
Yolunuzu belirleyeceksiniz.
Armudun iyisini kim yiyor,ona bakacaksınız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder