2 Ekim 2019 Çarşamba

#Güven,o kadar önemli bir şey ki.....
Ünlü bir jinekolog'un iki hastasına yaptığı nitelikli cinsel saldırı haberini ve aldığı cezayı okuyunca bir an düşündüm:Biz,kime güveneceğiz?
Doktorlarımız....
Bana göre,dünyanın en önemli iki mesleğinden biri.
Canımızı emanet ettiğimiz doktorlarımız....
Doktor,hasta ilişkisi çok özeldir.
Hangi branşta olursa olsun,gizlilik esastır.Hele ki,bu jinekoloji ve kadınsal paylaşımlar konusunda ise daha da dikkatli olmak gerekir.
Kadın bedeni,dahası hastanız,sizin özelinizdir. Ancak ve ancak,hastalık tanılamada örnekleme yapabilirsiniz.
O da,topluma bir ışık olması amacıyla.
Öbür türlü,hastanın onayı olmadan,böyle bir şey yapılabilir mi?
Doktorunuzun karşısında çıplaksınızdır. Mahremiyet denen şey,doktorunuzla sizin aranızdadır.
Doktorunuz,bu bilgileri kimseyle paylaşmaz,bilirsiniz.
Ve bizler,doktorlarımızın karşısında yalnızca hastayızdır.
Utanmayız,ayıp saymayız hiçbir şeyi.
Güvendir bunun adı.
Onlar,bu işin eğitimini alıyor.
Doktorlarımıza da güvenmeyeceksek,kime güveneceğiz?
Doktora gitmeyen kimse yoktur.
Kadını da,erkeği de soyunup,dökünürüz karşılarında.
Aklımıza gelir mi,doktorun bize bir kadın ya da erkek gözüyle baktığı?
Haberi okuyunca, şöyle bir düşündüm.
Benim de doktorlarım var.
Çoğuyla arkadaşım.
Çok keyifli sohbetlerimiz olur.Hayata dair ne varsa konuşuruz.
Doktoruma da güvenmeyeceksem.....
Hastalarına,yan gözle bakmak....
Böyle doktor mu olur?
Tamam!
Elbette hepimizin duyguları var.
Doğru yönelttiğimizde bir sorun olmaz ama etik diye de bir şey var.
Hakkınızda her şeyi bilen doktorunuz,bunu hem ifşa edecek hem de size cinsel saldırıda bulunacak.
Olur mu böyle ahlaksızlık!
Her meslekte olduğu gibi,doktorlarda da çıkıyor demek ki böyle arızalar.
Ne yapalım?
Alınlarında yazıyor mu ?
Ben,doktorlarıma çok güveniyorum.
Bu kadınlarınki de talihsizlik olmuş!
Ahlaki çöküntü,tüm ülkeyi sarmış.
Herkes de,payına düşeni alacak belli ki!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder