14 Ekim 2019 Pazartesi

#Toplumdaki insan profiline bakınca, yaşadığımız olaylara, seçimlere artık hiç şaşırmıyorum.
Hastaneden dönüyorum, ormandan, ağaçların içinden yürümek istedim. Uzun süredir yağmur yağmayınca ortalık toz içinde.
Nefesime toz dolsa da, oksijen iyi geliyor.
Karşımdan üç erkek geliyor, ikisi mental yönden arızalı. Eli, kolu ayrı oynuyor adamların.
'Delisi olan, her gün ağlar' diye bir söz var.
Tanrı, bu insanların ailelerine yardım etsin, cidden zor iş bu insanları kontrol etmek.
Yürüyorum, atölyemin önünden geçen, çok tuhaf kıyafetler giyen, ilginç bir kadın var.
Hayat öyküsü de kendisi gibi olmalı.
Elini, kolunu sallayınca adres falan soracak sandım, yaklaştım, yok, bir şey sormuyor. Kulağında, kulaklık var da telefonla mı konuşuyor dedim;o da yok.
Sanırsınız ki, yanında, karşısında biri var onunla bağıra çağıra konuşuyor.
Yanından usulca geçtim.
Bu kadının da Tanrı yardımcısı olsun
Karşımdan, sokağımdan, her yerden, kendi kendine konuşan, gölgesiyle kavga eden insanlar geliyor uzun süredir.
Toplumun ruh sağlığı iyice bozuldu.
Bu gidiş, hayra alamet değil.
Ayağında ucu kopmuş terlikleri, rengi boz griye dönmüş şalvarlarıyla insanlar geçerken, bir yandan da lüks araçlarıyla insanlar geçiyor aynı yoldan.
Derin bir uçurum var aralarında.
İçimden dedim ki ; Seçimlerde, bunlara mutlaka oy kullandırtılıyor.
Kime verirler oylarını sizce?
Lüks araçtakiler kime oy verir, yiyecek ekmeği bulamayanlar kime oy verir?
Yanıtı belli aslında.
Ülkemizin genel yapısına, şu andaki ekonomik çöküşe, sınır ötesine yapılan, hadi savaş değil, harekata diyelim, baktığımızda, neden-sonuç ilişkisi kurmak hiç de zor değil.
Bunları düşünerek yürüyorum, aklımdan da, 'Şimdi, fırından çıkmış tazecik, sıcacık simit olsa da alsam' diyorum, karşımdan simitçi gelmesin mi?
Hem de, simitleri sıcacık.
Tanrının sevdiği kulu muyum nedir?
Birazdan, atölyemde toplantım var. Sıcak simit ve çay eşliğinde.
Bir yanda, simitten yayılan susamın kokusu, diğer yanda derken;
O kadın!
Hala, yanındaki gölgeyle konuşarak geçiyor atölyemin önünden.
Ne bitmez derdi varmış meğer!
Hayatlar, öyküler.....
Yaz yaz bitmez bu ülkede.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder