18 Ağustos 2019 Pazar

#Bu sabah, erkenden anneme ve aileme gittim. Zorkun'dan,kendi bahçemizden kucak dolusu çiçekle birlikte.
Yollarda kimseler yoktu,öylesine sakindi etraf.
Bir kadın vardı yalnızca,o da bana baktı ve 'Ne kadar güzel çiçekler' dedi, 'Anneme' dedim,gülümsedim geçtim.
İçimden geçti,bir papatyayı kadına vermek ama sonra vazgeçtim.Bunları anneme topladım,bu kez böyle olsun.
Belediye,mezarlıklar konusunda çok iyi.Çok temiz ve bakımlı her yer ama sorun,bizim halkımızda.
Sokaklar , poşetsiz atılmış çöp içinde.Çok geç öğreniyor bu toplum temizliği ya da ,evini temizliyor,sokaklar ne olursa olsun mantığında.
Mezarlıklarda neden mobese yok bilmiyorum ama mutlaka konması gerekiyor.
Mezarlık,kutsal yerler. İnsan,orda hüznünü yaşıyor,acısını paylaşıyor,kimsenin tanık olmaması gerekiyor elbette hele kameraların hiç olmaması gereken tek yer belki de.
Orda,mobese kamerasının ne işi var değil mi?
Ama dedim ya,bu toplum tuhaf bir toplum.
Zorkun'dan her gelişimde,mutlaka bahçemizin çiçeklerinden bir kucak dolusu çiçek getiriyorum ve mutlaka aile mezarlığımızı ziyaret ediyorum.
İnanın,bir hafta arayla gittim,o bir haftanın içinde ,götürdüğüm çiçeklerin yerinde yeller esiyordu.
Arkamdan,çiçekleri alıyorlar.

Mezarlara konmuş çiçekleri,kim,hangi mantıkla evine götürüp vazosuna koyar Allah Aşkına?
Mezarlara çiçek dikiyorum,ç-alıyorlar,çiçek götürüyorum ç-alıyorlar.
Ne sapkın bir toplum,bu toplum!
Mezarlık yahu!
Orda,dünyanın en muhteşem çiçeği de olsa alınır mı?
Annem,çiçekleri çok seven ve çok iyi bilen,yetiştiren bir kadındı.
Her keresinde aynı şey olmaz ki!
Bu nedenle,insanları belki caydırır diye kamera konmasını istiyorum.
Çok sinirlendiğim bir konudur bu.
O çiçekleri anneme ve aileme götürüyorum,neden alıyorsunuz anlamıyorum ki!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder