25 Ağustos 2019 Pazar

#Kadına yönelik şiddet iyice çığırından çıktı.
Toplum-erkekler çıldırma noktasına geldi.
Geçende,bir şarkı kulağıma çalındı.
Şarkılar,önemsiz demeyin.İnsan ruhunda çok şeye yol açar o anda kulağınıza gelen müzik.
Seviyorsanız bir türlü olursunuz,ayrılmışsanız daha bir dokunur şarkılar.
Bir şarkı dinledim dedim ama nasıl bir şarkı?
Bir kadın,nasıl olur da böyle bir şarkıyı söyler cidden anlamıyorum?
Bakınız sözleri ne:
Al, aklın kaldı, canımı al!
Kılım oynamaz, şüphen mi var?
Öldür beni, vur hadi!
Ellerim düğümlendi, gözüm kör
Al, az kaldı, canımı al
Soru sorma, al götür!
"Gitme." demek hepsinden zor
Ama gitme, bedenimde hüküm sür
Şarkılar yazdım, yollara düştüm
Ne diller döktüm, sen öldür beni!
Benimle misin? Bur'dasın d'i' mi?
Katilim ol gel, sen öldür beni!
Dilimden geçeni dosdoğru yazayım mı:
Allah belanı versin,geri zekalı.Bu nasıl şarkı?
Sevdin diye'Gel öldür beni,katilim ol' ne demek?
Sevgide şiddet olur mu?
Gelsin öldürsün seni o zaman,sen de,gazetelerin 3. sayfasına düş,tıpkı diğer öldürülen kadınlar gibi.
Şarkı deyip geçmeyin lütfen.Aşkı,sahiplenme,kendine ait kılma,kadını kıskaca alma ruhundaki erkekler,böyle şarkılarla kolaylıkla yoldan çıkar.
Kadın,erkeğin tapusunda bir varlık mı da,sevdin öldün,ayrıldın öldün,gittin öldün!
Ölümden başka seçenek yok mu kadının hayatında?
Ya benimsin ya toprağın vahşetinde yetiştirilen erkeklerin yüzünden yaşanıyor bunlar ama aslında bütün kabahat anne-kadınlarda.
Erkek çocuklarınızı hangi mantıkla üstün varlık diye yetiştirip,kızlarınızdan ayırıyorsunuz?
Oğlunuza davrandığınız gibi,kızınıza da davranıyor musunuz?
Erkek evlat,geleceğinizin teminatı diye düşündüğünüzden yapıyorsunuz bunu.
Kızlarınız,ne de olsa el kapısına gidecek,size hayrı olmayacak diye düşünüyorsunuz.
Kızınıza yaptığınız baskıyı,oğlunuza da yapıyor musunuz?Oğlunuz,kız arkadaş yapınca sırtını sıvazlıyor,kızınız bunu yaparsa eve hapsedip,üstüne de baba-abi dayağı getiriyorsunuz
Bu erkekler böyleyse,annelerin yüzünden.
Oğullarınızı doğru yetiştirmiyorsunuz.
Oğlunuza,görkemli sünnet düğünleri döşerken,amcalara pipisini gösterme şovu yaptırırken,küfrettiğinde ağız dolusu gülerken ,sizin eseriniz bu erkekler.
Kadın,evden neden gider?
Adam olmayı beceremediğiniz için kadın dayanamaz ve gider.
Demek ki,istenmiyorsunuz artık.
Bunu anlamak bu kadar zor mu?
Gelelim şu şarkı meselesine:
Bu şarkıyı söyleyen kadın,sevgilisinden sıkı bir dayak yesin,yine söylesin bunu:
' Katilim ol,gel,sen öldür beni' desin yine.
Her gün kadınlar öldürülürken,sevgi uğruna bu şarkı söylenir mi?
Git,ağzını burnunu kırsın erkek.İtiraz ettiğinde de söylersin hakime:
Ben,'gel,öldür beni dedim,o da yaptı!'
Bunları,sayıyla veriyorlar bize.
Bir anket yapılsa,eşine sözlü,fiziksel,ruhsal,ekonomik şiddet uygulamayan kaç erkek çıkar?
Çıkar mı dersiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder