6 Ağustos 2019 Salı

#Kaz Dağlarında,Karadeniz'de,Akdeniz'de,ağaçları ağlatıyorlar ya!
Ağaçların köklerini toplayıp,testerelerden kurtulma şansları yok ya!
Bir de,bizim buralarda ağacın kıymeti nasıl biliniyor ona bakalım.
Bu ağaç,mahallenin ortasında,tabelasında da Ulu Çınar yazan ve 1992 yılında dikilen bir Çınar Ağacı.
Tabii,görüntüde kalan kısmı çünkü;bu ağacın da başına bir şey geldi.
Yanından elektrik telleri geçiyor,Bu bir risk elbette ama çözümsüz bir risk değil.
Bu ağacın hemen yanında da,dış cephe pencerelerine bile buzlu cam taktıran bir zihniyet var.
Geçtiğimiz aylarda,yürüyüşe çıktığımda,ağacın tümüyle çıplak gövdesiyle kaldığını gördüm.
Hemen sordum neden bu hale geldiğini.Aldığım yanıt: 'Elektrik telleri geçiyordu,şu yandaki ev de şikayet etti ve kestiler.'
Hani,pencereleri buzlu camla kaplı ev.
'Dilerim,bu ağaç yeniden dallanır,yoksa bir ağaca kıymanın vebali gelecektir 'dedim ve çok üzüldüm ağacın bu haline.Neyse ki,yeniden dallandı da sevindim.
Kurumlar arası,yazışmalarla ,elektrik tellerini yerin altına almak ne kadar zor olabilir?
Yalova'da,bir Çınar Ağacının dalı için evi yerinden oynatan ATATÜRK'ten bize hiç mi miras kalmadı?
Kent içi ormanda,böceklere teslim olmuş,kuruyan çam ağaçlarının sayısı fazla.Etkin mücadele yapılmıyor.Kuruyan ağaçların yerine yeni ağaçlar dikilmiyor ve bu sürüp gidiyor.Bakalım nereye kadar gidecek bu durum?
Orman İşletmesiyle konuştum.Çınar,Keçi Boynuzu,Defne gibi ağaçların dikilmesi gerekiyormuş ama hala bir çaba görmüyorum.
Orman içinde yetişmiş palmiyelerin de yerinden sökülüp,yerlerinde kocaman bir çukur, gövdeyi bir yerde savrulmuş ve kurumuş gördüğümde ise,üzülmenin ötesinde,içimdeki öfke fazlasıyla artıyor.
Bu ağaçlara bunu neden yapıyorsunuz?
Bilmiyorsanız, bi'zahmet danışın.Yetişmiş ağaçların kurumalarına önlem almamak,yerinden söküp,öyle bırakmak ne demek?
Son fotoğraf karesi ise,bizim bahçemizdeki bir çam ağacını kurtarma çabamız.
Ağacın gövdesini sıkı sıkıya saran betondan ağacı kurtarmak ve nefes almasını sağlayıp,yaşaması için bütün çabamız.
Hangimiz,içimizde vicdan taşıyoruz anlamıyorum ki?
Aynı göğün altında yaşamıyor muyuz,aynı ağacın oksijenini tüketmiyor muyuz?
O halde,bu ağaçlara düşmanlık niye?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder