20 Ağustos 2019 Salı

#Devir,tasarruf devri.
Anacığım,nurlarda uyusun,hep derdi ki:'Kızım,işten değil,dişten artar.'
Günümüzde,çok çalışmak,çok da para etmiyor elbette ama ev ekonomisini biraz düzenlerseniz,hiç değilse evinizde temiz,sağlıklı,sizin elinizden çıkmış ürünleri ailenize yedirirsiniz.
Mevsim,tam da domates salçası mevsimi.
Havalar da iyi gidiyor,kurutmaya gerek olmayan,kış için kavanozlarda saklanan salça yaptım.
Bu salça,bir yıl boyunca,hiç bozulmadan kalıyor.Dolaba koymaya gerek yok,mutfağınızın bir köşesinde saklayın.
Bursa domatesi,bunun için iyi bir seçim.Zaten,mis gibi kokan domatesten salça yapmak mümkün değil.
Yaz geçiyor,hala domates bu kadar pahalı olur mu?
En uygun fiyat,Bursa domatesinde.
Koku ve tat aramayın bu domateste ama rengi kırmızı,salça için ideal.
Semt pazarlarından çok,birbiriyle kıyasıya rekabet eden marketlere yönelin derim ya da sebze halinden alın.
Fiyat aralığı daha uygun.
Klasik yöntem zaten biliyorsunuz bu salçayı.
30 kg domates,kabukları, kapya biber ve süs biberi karışımıyla yaklaşık 30 kavanoz salça elde ediyorsunuz.
Ben,önce,dolaba koyacağım domatesleri hazırladım.Malum,kış için bamya,bezelye,fasulye gibi sebzeleri hazırladık ya!
Dolmalık ve yemeklik çeşitli ebatlarda domatesleri kutuladım ve kalan domatesleri,kabuklarını soyarak pişirdimTuzunu attım ki,tuzunun hafif belirgin olması gerekir..Blendırdan geçirdim,biraz daha kaynattım ve sıcak sıcak kavanozlara koydum.İki gün sonra çevirip,kaldıracağım.
Güneş gören kabukları asla atmıyoruz. 3 kg kapya biber,yarım kg süs biberini irice doğrayıp,pişirdim.

Tuzunu attım,yine kaynattım,blendirdan geçirdim ve kavanozladım.
Bu arada,deniz tuzu ya da kaya tuzu kullanın lütfen.
Bu salça,daha koyu kıvamlı oluyor ve inanılmaz lezzetli.
Hatta,domates değil,bu kabuklardan yalnızca salça yapabilirim.
Lütfen,siz de üşenmeyin,aileniz için bu ürünleri yapın.
Biraz yorgunluk elbette ama sağlıklı ve sizin elinizden çıkan ürünlerin pahası ölçülür mü? 
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder