6 Ağustos 2019 Salı

#Siz hiç,acıdan çığlık atan kaplumbağanın sesini duydunuz mu?
Bu sesi,başka bir olayda anlatacağım elbette.
Pazartesi günü,geniş kapsamlı bir toplantıdaydım.Anız yangınları,orman yangınları,toplum sağlığı vs konularını kapsıyordu.
Ne kadar somut adımlar atılır ve ne kadar sonuca gider bil-m-i-yorum ama sabah kahvaltımı yaparken,evimin üstünden giden yangın helikopterini görünce,-Eyvah! dedim.'Yine bir yerde ormanı yakmışlar!
Yangın,ağaç kıyımı derken,aklıma yaşadığım bir olay geldi ki; hala içimi kanatır bu konu.
Her gün yürüyüş yaptığım bir parkur var.Oraya doğru gidiyorum,bayırın başında iki çocuk gördüm,yaşları 12-13. Yere eğilmişler,bir şeyler yapıyorlar.
Uzakta olunca fark edilmiyor ne yaptıkları.
O anda,anlayamadım elbette ama parkura çıktığımda alevleri gördüm.Meğer,kibritle oynuyorlarmış kuru otların olduğu ormanlık alanda.
Otlar,bir anda tutuşunca,çocuklar korkudan kaçtı,ben yukardaki tesise koştum.Garsonlarla birlikte,yangını çok büyümeden söndürdük.
-Çok şükür,çok alan yanmadan kurtardık diye içimden geçiriyorum.
10-15 çam ağacında gövde yanıkları oldu hasarlı,makilik bitki örtüsü hepten yandı ama buna da şükür diyorum ta ki,ertesi güne kadar.
Kuşların,kaçtığını düşünüyorum ama ya sürüngenler!
Örneğin kaplumbağalar?
Ertesi gün,yine aynı saatte yürüyüşe çıktım.Siyaha dönmüş bir şey gördüm,taş sandım önce.Biraz yaklaşınca,etinin yarısı yanmış,yangından kabuğu kararmış,büyük bir ölü kaplumbağayı gördüğümde,başına oturdum ağlamaya başladım ve kendime kızdım.
Öngörülü olmalıydım ve o çocukların ki,adı çocuk,ne yaptığını bilemez,ateşle oyun oynayacağını bilmeliydim.
O günü hiç unutmadım.
O hayvan,yangının arasında,kim bilir ne kadar acı çekerek ölmüştü?
Yana yana ölmek.....
Düşünmesi bile korkunç!
Kaplumbağalar acı çekerken nasıl ses çıkarır hiç duydunuz mu?
İncecik,tiz bir sesle bağırırlar,tıpkı ıslık çalar gibi.
Ormanları yakarken,ağaçları keserken,dereleri,ırmakları kuruturken,hayvanların evlerini ellerinden aldığınızı biliyorsunuz değil mi?
Buna onay veren,sesini çıkarmayan,destek olan her kim varsa,o hayvanların acısı üstünüze olsun diliyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder