22 Ocak 2020 Çarşamba

11 Kasım'da,ülke genelinde ,11 milyon ağaç dikme etkinliği yapıldı biliyorsunuz.
İyi niyetli bir girişim diye bakalım olaya,
Yoksa,iktidar partisinin ağaç kıyımı konusundaki tutumuna diyecek sözcük yok elbette.
Mart ayında,Orman Haftasında,zaten ağaç bayramı yapılıyorken,OGM,her yıl 60-65 milyon ağaç dikiyorken,kuraklığın had safhada olduğu,iklim,toprak yapısı,sulama koşulları hiç düşünülmeden,vatandaşın cebinden çıkan 550 milyon tl'ye yazık değil mi?
Onca emek,iş gücü,maliyet....
Ve kuruyan fidanlar...
Cumhuriyet Gazetesi,11 Kasım'da dikilen fidanların 9 milyonunun kuruduğunu manşete taşıdı.
Hemen eleştiriler geldi,gelmesine de,kim haklıydı acaba?
Bugün,atölyemi kapattım ve doğru ağaç diktiğim alana koştum.Belli periyotlarda zaten kontrol ediyorum fidanları.
46 fidan diktim,6 adedi kurudu ama yerlerine 13 fidan daha diktim.
Beni tanıyanlar bilir,bir işin peşine düşersem sonunu getirmeden bırakmam.
Bu ağaçlara da,evlat gibi sahip çıkıyorum.
Peki,fidanların kuruduğunu söyleyenler haklı mıydı?
Ne yazık ki,Evet!
Öncelikle,bölgeden sorumlu yetkililer
damlama sulama yapacaklarını söyleyip,hala yapmadıkları ve onca dikilen fidana can suyundan başlayarak,gerekli bakım ve özeni göstermediği için,fotoğraflarda da göreceğiniz gibi çoğu kurumuştu,defnelerin dışındakilerin de çoğu kuruyordu.
O fidanların tohumdan başlayarak,fide yapılması,bakımı,dikim alanlarına taşınması,işçiler,nakliye,dikim yapacak insanların bölgeye getirilmesi dediğimizde,ortaya çıkan rakamı da geçtim,bunca emeğe yazık değil mi?
Dikim yapanlara sormak gerek:Biriniz de,diktiğiniz fidanlar ne durumda,hiç bakmaya gittiniz mi?
Defne,daha dayanıklı bir ağaçmış ama selvilerin hali içler acısıydı benim dikim yaptığım bölgede.
O kadar üzülüyorum ki,boşa giden her şeye.
Fidanlarımın bir kısmının üstünden traktör geçmiş,selvileri tutsun diye dayanak yaptığım kamışlar sökülmüş.
Böyle mi koruyacağız ağaçlarımızı?
Ben,o ağaçları büyüteceğim ama ülkemizin dört bir yanındaki dikilen fidanların çoğunun göstergesi,işte bu alan.
Ağacı dikip,gitmeyeceksiniz.Suyu,bakımı,otu,kurumasını sürekli kontrol etmezseniz,diktiğiniz fidanlar böyle kurur işte.
Ben şanslıyım çünkü;bunca çabamla bile kuruyan fidanların yerine;Orman İşletme Müdürüne de çok teşekkür ediyorum burdan,hemen fidanların yerine yenilerini sağlıyor bana.
Ya,diğerleri ne olacak?
Fidanları diken çocukları,gençleri dikim alanlarına getirip, ne durumdalar göstermezseniz ,ne olacak bu fidan dikme,bir nefes olma projesinin akıbeti?
Boşa inanın, boşa bu etkinlik!
Yazık yazık,bu milletin parasına!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder