26 Ocak 2020 Pazar

#Nasıl da soğuk bir pazar gününe uyandık Çukurova' da.
Hava öyle buz gibi ki, parmaklarım birbirine değdiğinde üşüyorum.Bu ayazda, bu soğukta, eksi derecede Elazığ 'da, Malatya' da, ilçelerde, köylerde yaşayan insanlar ne yapıyor şimdi?
Sıcak bir çay içtiler mi, karınlarını doyurdular mı, üstleri kalın mı acaba?
Çadıra sığınmış, evleri başlarına yıkılmış bu insanlar, o muhabirin yaptığı densiz soru gibi 'Mutlular mı?'
Sahi!
Sosyal medyada, sorgulayan insanlara soruşturma açacakmış ya İçişleri Bakanı Soylu.
Hadi, ben de sorayım:1999 depreminde toplanan, yaklaşık 67 Milyar TL nerde?
Kentsel dönüşüm diye Rantsal dönüşümle, kime peşkeş çektiniz o paraları?
Hani, sayın Soylu'nun yanında oturan Elazığ Valisi, yaşanan deprem felaketinde bile' kamuoyunda algı çok iyi 'diyerek depremzedeleri ne kadar önemsediğini gösteriyor ya!
İşte, siyasetin hali bu!
Hala güvenenler varsa diye yazıyorum.

Atölyemi açtım, işleri toparlıyorum.
Sokaktan kedi, köpek bile geçmiyor. Kuşlar da ortada yok.
Bir yerlerde donmasalar bari.
Ekranlarda, soğuktan donmuş bir köpeğe kalp masajı yaparak hayata döndüren ve ısıtan güzel insanları görünce, aklıma geçen yıl yaşadığım bir anı düştü:
Sabah erken, yolda bir kuş gördüm, hareketsiz yatıyordu. Kenara alayım da, üstüne basmasınlar derken, ayağının oynadığını gördüm. Avuçlarımın içine aldım, nefesimle ısıttım, baktım ayakları hareketlendi.
Sonra, biraz daha biraz daha derken, minicik kalbi pıt pıt atmaya başladı. ❤️
Avucumun içinde ısıtarak montumun cebine koydum.
Kanatlarını oynatmaya başlayınca da anladım ki, kurtardı artık.
Konferans salonunda, birlikte dinledik etkinliği.
Sonra, dışarı çıktım, avucumu açtım, uçtu.
Bir Çınar Ağacının dalına kondu, karşılıklı bakıştık.
Sonrası.....
Sonrasını bilmiyorum ama o kuşu kurtardığım için mutluydum. ❤️
Deprem bölgesinde, insanlar sıcak bir çay içmiş midir acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder