4 Şubat 2019 Pazartesi

#Günün aydınlanmasına daha çok var ve hocanın ezanıyla çocuklar derse giriyor yine ve hala.
Hadi, buraları bir kenara koyuyorum, karın kışın altındaki kırsalda yaşayan o çocuklar ne yapıyor acaba? Nasıl yola düşüp de okula ulaşıyor?
Aklıma hemen, Kars'ın Selim İlçesindeki, ben dolmuşta kat kat giyinmiş halimle bile üşürken, üstünde incecik okul ceketiyle büzülerek okuluna giden o çocuk geliyor ve içimden bildiğim bütün...... saydırıyorum yine.
O çocuk, hala üşüyor biliyorum çünkü, ordaki dramı gittim, gördüm.
Yaz saatinin kalıcı olarak uygulanması ülkemize ne kattı, biri söyleyebilir mi?
Mikrofona çıkan ve kurduğu sanırım Türkçe konuştuğu tümceleri bir çevirmen çevirmezse anlamadığımız enerji bakanı ne söylüyor bu konuda?
Bu hükümet, bu uygulamanın verimliliği konusunda ne diyor, duyanınız var mı?
Fabrikalar, daha mı yüksek üretime geçti, tükettiğimiz elektriğe daha mı az fatura ödüyoruz hane olarak, ne?
Bu işin ekonomideki karlılık oranı nedir?
Bu çocuklar, neden sefil ediliyor sabahın köründe?
Uyuya uyuya ders yapacaklar ve biz de bu çocuklardan verim alacağız öyle mi?
17 yıldır ülkeyi yönetiyorlar. Saray yaptırmaktan, çöken otoyolları döşemekten, ülkemizi plazalarla, AVM'lerle betona boğmaktan, milyonlarca ağaca, suya, dereye, ormana kıyarak selin içinde kalan havalimanı, yazlık saray, peşkeş çekilen araziler, şehir hastaneleri dedikleri o ticarethaneler, ürettiğini çürüten çiftçiler, alım gücü düşen tüketiciler ve ithalata dayanan bir gidişat....
Sabah çok erken ya, inanın aklıma gelmiyor diğerleri.
İyi yaptıkları bir tek şeyi örnek verebilir misiniz bana?
Gün ağarmaya başladı. Çocuklar, ikinci derse girdi.
Ben de ilacımı alayım. Çocuklar, üçüncü derse girdiklerinde de kalkarım artık.
Bu, yanlış olan uygulamaları görüp de, hala oyunuzu verirseniz.....
Hak ediyorsunuz demektir.
Boşuna şikayet etmeyin halinizden.
Çocuklarınız sefil olsun okul yollarında, siz de poşet parasını ödediğiniz üç beş naylon torbaya evde tencere kaynatırsınız artık!
Kalkmak için saate bakmıyorum artık. İlk ders zilinde ilacımın ilki, ikinci derste diğeri, üçüncü zilde de, kalk artık, atölyeyi açacaksın diyorum.
Yazık bu ülkeye yazık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder