3 Şubat 2019 Pazar

#İthalata dayalı bir ekonomik programla ülkeyi yönetmeye kalkıyorsunuz;ekranlara çıkıp,sanki iyi bir şey yapıyormuş gibi anlatıyorsunuz; üreten çiftçiyi,malı satacak esnafı borç batağına sokuyorsunuz ve daha fazlasını yapmak için oy istiyorsunuz!
Ben,sıradan bir tüketiciyim ama geçen yıldan bu yana,işimin dışında da üreten olmak için çalışıyorum.
Şimdiden düşünmeye başladım,ya ürettiğim malı piyasa koşullarında pazarlayamazsam?
Üretim aşamasına kadar bakım,budama,toprağın işçiliği,sulama,gübre,ilaç ve diğer giderleri de hesapladığımda,cebimden çıkanla,kasaya girecek kârın ortalaması bana şu koşullarda zarar verecekse,ben neden üretiyorum?
Benim,evim var,çocuğum var,evin temel giderleri var.
Nasıl çıkacağım bu işten?
Yaptığım işin,bana üretim maliyeti çıktıktan sonra kasama kâr olarak dönmesi gerekmez mi?
Ben,üç-beş çocuklu bir aile olsam nasıl geçinirim?
Hani,diyor ya sayın cumhurbaşkanı 'üç çocuk yapın;yok,fikrimi değiştirdim,siz en iyisi beş çocuk yapın;durun durun,yine fikrimi değiştirdim altı çocuk yapın'!
Bu çocuklar nasıl büyüyecek,nasıl okuyacak,nasıl iş güç sahibi bireylere dönüşecek,hangi parayla?
Halk,iyice yoksullaştı,bunu hepimiz görüyoruz.
Alım gücümüz düştü,açız aç!
Saraylarda oturarak,fanustan ülkeye bakarak ülke yönetilmez.
Çiftçi üretemiyor,sanayici çarklarını döndüremiyor,ocakta aş kaynamıyor.
Ete,süte,balığa hasret bir yaşam biçimi hakim ülkemizde.
Atölyemin önünden geçen insanların poşetlerini görüyorum.
Yumurta ve ekmek görüyorum en çok.
Pazara giden kadınlar geçiyor atölyemin önünden.
Eskiden de biliyorum bu kadınları.O pazar arabası dolu geçerlerdi.Şimdi,yarısı boş geçiyorlar.
Halkı bu kadar yoksullaştırmaya ,bu kadar sıkıntıya sokmaya ne hakkınız var?
Sizleri,bunun için mi yönetime getirdi bu insanlar?
Hiç unutamıyorum,Doğu Ekspresiyle Erzincan -Erzurum arasında giderken,şeker pancarı tarlasında,öbek öbek şeker pancarının önünde,başını önüne almış toprağa bakan o çiftçiyi.
Üreten perişan,tüketen aç!
'Et ithal ettik,soğan ithal ettik,nohut,mercimek,kuru fasulye ve daha diğerleri.... diye konuşabilen bir iktidar partisi.
Ben,bir tüketen olarak ama üreteni de çok düşündüğüm için sizi asla onaylamıyorum.
Ben,istediğimi alıyorum.Bunca çabam;kuru ekmeğe muhtaç bırakılan halkımız için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder