28 Şubat 2019 Perşembe

#Yorgun olduğum zaman,beni dinlendiren tek şey müziktir.Hiçbir şey yapmadan,öylesine ekrana bakıyordum.
Televizyonda bir röportaja denk geldim.Çok da hoşuma gitti sohbetin kalitesi.
Şarkılar söyleniyordu konuşmanın arasında canlı canlı.
Sesinden korkmadan,orkestrayla şarkı söyleyen sanatçıları da seviyorum.
Son dönemde,ne çok genç şarkıcı çıktı değil mi ama tek şarkıdan sonrasını anımsayan var mı?
Ben ki,cidden iyi müzik dinleyicisiyimdir ama ben hiç anımsamıyorum bu şarkıcıları.
Bir çıkıyorlar,ötesi yok.
Peki neden?
Şarkıları dinlerken eğer mırıldanıyorsanız,o şarkılar ezberinizdedir.
Şöyle bir gençlik yıllarıma uzandım;o yılların hayatımızda yer alan şarkılarına;fark neydi de,şimdiki şarkıları hiç ezberleyemiyorduk?
Erol Evgin'den Sezen Aksu'ya,Ajda Pekkan'dan Nilüfer'e kadar uzanan liste.
Çünkü;o şarkılar ruhumuza dokunuyordu.
Eğer ben,Ayşegül Aldinç'ten 'Sorma Ne Haldeyim' şarkısından sonra bugün, 'Durum Leyla' şarkısını dinliyorsam,bunun adı kaliteli şarkıcılar ve şarkılarıdır.
Ben hala atölyemde,müziğimi açtığımda ilk dokunduğum melodiler eskilerden kalan sesler ise,şimdilerde çıkan şarkılar duygularımızı kavramadığı içindir.
Tarkan'ın son şarkısını dinlediniz mi örneğin?
O SEVİŞMELER der şarkısında.
Bu şarkıyı dinlemenizi öneriyorum neden mi?
Bir şarkı,bu kadar hissedilerek okunur da ondan.
Şarkı söylemek bir yetenek kuşkusuz ama yeni şarkıcılar,öyle sıradan,öyle duygusuz,öyle ticari şarkılar söylüyorlar ki...
Ne varsa eskilerde var diyorum ama aslında hiç eskimiyor 'Kol Düğmeleri,Resimdeki Gözyaşları,Tamirci Çırağı ve niceleri.
Ben ki,iyi müzik dinlerim ama dayanamıyorum son dönem şarkılarına.
Belki de yaşlandık artık genç melodilere ama olmuyor işte.
Piyasa müziği diyerek sıyrılmak olmaz.
Şarkı dediğiniz,üstünden yıllar geçse de dinlenebilen şarkı değil midir?
Şu anda dilimde,Tarkan'ın 'Unutmamalı' şarkısı var.
Ben,unutanlardan değilim o güzel şarkıları ve hiç olmayacağım!
Seviyorum şarkıların ruhuma dokunmasını.
İyi şarkı,benden çocuğuma uzanan şarkıdır.
Ötesini geçin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder