7 Şubat 2019 Perşembe

#Nezaket.önemlidir.Kravat takmayla,şık giyinmeyle nazik olunmaz.
Bu,içsel bir şeydir.Aile terbiyesi almak,genetik kodlamanız,yetiştirildiğiniz kültür,sizi nazik,saygılı,ne dediğini bilen,sözü dinlenen bir insana da dönüştürebilir; sözüm meclisten dışarı elbette,densiz,lafı sözü belli değil birine de dönüştürebilir.
Yerel seçimler yaklaşıyor ve ekranlarda,adayların biri geliyor,biri gidiyor:
İstanbul,İzmir,Ankara,Adana ve Bursa çok önemli elbette.
Ankara'da,Ağalık sistemine özlem duyan bir aday var biliyorsunuz.
Oysa;insan sırtını halka dayar,ağaya değil.
Neyse....
Böyle konuşmaları iyi oluyor.Ne olduklarını anlıyoruz böylece.Özgür iradesiyle davranış beklemiyoruz bu adaydan.
İstanbul'da ise,her yerden indirilen ve en son Büyükşehir Başkanlığına aday olan kişi,hala Tarlabaşı'nda tarla olduğunu zannededursun;
Şöyle bir düşünüyorum da;Ulaştırma Bakanı olacağım,Başbakan olacağım ve indirileceğim,ardından Meclis Başkanı olacağım ve belediye başkanlığına ineceğim.
Koskoca Meclis Başkanlığı....,
Buna ,af buyurun:Attan inip,eşeğe binmek denmez mi?
Bir insan,bunu neden kabul eder ki?
Konuşmasına hiç bakmıyorum bile.
Tuhaf!
En çok İzmir adayı dikkat çekici.
İzmir'i,önce bir kadına,yetmemiş olacak ki,Mahallenin en güzel kızına benzetiyor.
Şehirler üzerine sayısız şiir yazılmıştır ve şehirler bir kadına benzetilir coşkusu,güzelliği,vakur duruşuyla ama bu şiirleri şairler yazar.
Betimlemedir bunun adı.
Peki ya bir siyasetçi,bir şehri neden en güzel kıza benzetir ve 'Benim olacak'der?
Düşündürücü!
Ben,İzmirlilerin yerinde olsam,mahallenin en güzel kızını vermezdim çünkü bilirdim ;tıpkı İstanbul gibi tarumar edeceklerini.
Ama benim en çok kınadığım nokta şuydu:Hani,bizlere öğretilmiştir;davet geri çevrilmez.Uygun değilsen,başka bir güne ertelersin ama mutlaka o davete icabet edersin.
Nezaket bunu gerektirir.
İzmir'in CHP adayı Tunç Soyer'i,bırakın babasını ve aldığı kararları;AKP adayını,yemeğe davet ediyor ve aldığı yanıt:
-Kendi,tek başına yesin!
Nezaket önemlidir ve öyle zorlamayla olmaz,içsel bir şeydir.
Ah o bıyık yok mu,o bıyık!
Her şeyi söyletiyor insana.
Sakalı ve bıyığı olan erkeklerden zaten hiç haz etmiyorum.
İyi ki,İzmir'de yaşamıyorum!
O bıyıklara zaten oyumu vermezdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder