8 Şubat 2019 Cuma

Geçen yılın Mart ayında,zeytin ağaçları diktim Abdi Beyle.
Nerden aklımıza geldi,bu işten anlıyor muyduk demeden,düştük yola.
Önce,Ziraat Mühendislerine gittim.Hangi fide iyidir,bilgi aldım.
Gemlik zeytin çeşidinin,bu bölgede yüksek verimli olduğunu öğrenince,ver elini fideci.
Daha,yolun çok başındayız ama başaracağız elbette.
Herkes,annesinden çiftçi mi doğuyor,değil mi? 
Toprağın kokusunu seviyorum.
Hep derim;' Keşke,babam üç beş dönümlük bir tarla alsaydı.
Herhalde,kıyısında yatardım.
İnsan,toprak görgüsüzü olunca böyle oluyor.
Bu zeytinlerin bakımını yaparken,o alçak kırkayak yüzünden düştüm,ayağım kırıldı,omzum çıktı. ama yılmadım;ben toprağı da,uğraşmayı da seviyorum.
Atölyeyi kapatıyorum,koşuyorum bahçeye.
Hani,derseniz ki;'Bu yaştan sonra zeytin senin neyine?'
'Bir umuttur yaşamak ' derim her zaman.
Bu zeytinle büyüyecek de,meyve verecek de,ben de göreceğim!
O günlere çıkalım bakalım.
Kardeşimle birlikte yapıyoruz bu işi.Cidden çok yorucu ama bir o kadar da zevkli bir iş.
Gerçi,toprağın içinden çıkan kabuklu salyangozlar,kırkayaklar,solucanlar biraz can sıkıcı ama ' Eldivensiz çıkmam abi' prensibimi asla bozmam. 
Sağolsun,Ziraat Mühendisi İsmet Bey,bize çok yardım ediyor bu konuda.
Bana şalvar diktirecekmiş,öyle söyledi.
Giymeyeceğimi sanıyor ama yanılıyor elbette.
Kırmızı çiçekli o şalvarı diktirecek ve ben giyeceğim,hem de sosyal medyada yayımlayacağım,söz verdim.
Bizim adımız Anadolu.
Ne yani,köklerimi unutacak mıyım?
Gerçi,hayatım boyunca hiç şalvar giymedim ama ne demişler:
Her şeyin bir ilki vardır.
Söz verdim mi,asla dönmem.
O şalvarı giyeceğim. 
Fotoğraflarda gördüğünüz kareler,doğal mücadele yolu.
Çevredeki bahçeler,bu mücadeleyi yapmazsa işimiz zor ama en az ilaçla bahçeyi kurtarmaya çalışıyoruz.
Bahçedeki otları köklerinden alıyorum ve bir kenarda biriktiriyorum.
Böylece,yeniden değerlendireceğim.

Çok yorucu bir iş,çok!
İşin en keyifli yanı nedir biliyor musunuz:Geçen yıl,fidanları diktiğimizde,zeytinleri seyrettim.Sonra,çiçek açtıklarını gördüm,Hayata ve bizim bahçemize tutunmaktı gördüğüm.
Sonra,minicik zeytinler çıktı,o küçücük fidanlardan.Azdı ama vermişti ya ilk meyvesini.
Daha çok küçükler..
Bilmem ki,büyüdüklerini görür müyüm?
İsmet Beye bakarsam,ben hep yaşamalıymışım. 😂
 
Ben,toprak insanıyım anladım.
Yok mu bana üç beş dönüm tarla hibe edecek birileri.
Daha fazla ifade göster

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder