7 Şubat 2019 Perşembe

#Şule Çet....
İki günlük izindeyim.Kafam bi'dünya derler ya,ilaçlardan o haldeyim.
Hava da öyle soğuk ki,kendi kendime dedim ki 'Evden hiç çıkma,bir de sıcacık çay....
Tembellik yap,hayatı boşver.'Sokak tehlike dolu,en iyisi evinden çıkma diyeceğim ama Kartal'da,8 katlı bina,evdekilerin üstüne çökünce,ev de güvenli değil anladım.
Fakat,durmayacağım da aşikârdı..Atölyenin zımparalarını yaptım,rölyefe başlayacağım,çamuru hazırladım ama aklımda sürekli Şule Çet olayı vardı günlerdir.
Tıpkı Özgecan gibi,bunu da gündemde tutmak gerek ki,yapanlar cezasını çeksin.
Kimdir Şule Çet ve olay ne,biraz anımsatayım.
23 Yaşında,üniversiteli bir genç kız Şule ve okul dışında çalışıyor ama kötü giden ekonomi yüzünden herkes işten çıkarılıyor ve Çağatay Aksu denen ortak ne hikmetse,Şule'ye yeniden iş teklif ediyor.
Olay böyle başlıyor.
Yemeğe gidiliyor Berk Akand ve Çağatay Aksu,ardından da 20. kattaki ofise.
Burda şunu merak ediyorum:Bir patron,çalışanıyla yemeğe gider mi? Hadi,bunu da geçtim,patron,gecenin bir yarısı,kızı elinde içki poşetiyle ofise götürür mü? Yine bir patron,kendi işiyle ilgili haciz gelmiş mallarını işçisiyle konuşur mu?
İşçi Şule'nin ne alakası olabilir bu haciz işleriyle?
Burda neyi anlamak gerek?
23 yaşında,daha hayatının başında,bir erkekten gelecek tehlikeyi bilmeyecek kadar toy bir genç kız,başına gelecekleri elbette bilemez.
'Aramızda,abi-kardeş ilişkisi vardı'denen bir durumda,o abiliğin sonuçlarını hepimiz biliyoruz değil mi?
Bu işin sonrası 'Bana abi deme'dir!
Hadi,çok iyi niyetliler,gerçekten de abi,kardeş durumundalar,siz ,sabahın 004.de,kardeşinize ne yaparsınız?
Alkol aldıysanız eğer,zaten sızmıştır kanepede.Üstünü örter ve sabaha,şiddetli bir başağrısıyla uyanmasını beklersiniz.
Ama siz abi diye başlayıp,niyeti bozarsanız,ona göre plan yaparsınız.
Çok üzücü bir dava bu.Sanık avukatının açıklamasını okuduğumda,inanın benim kanım dondu.
Sanık Avukatı, Şule Çet’in bakire olmadığını, Anal bölgesinde zorlama ve yırtık olmadığını,gecenin o saatinde bir genç kızın,orda ne işi olduğundan tutun da,mahkemedeki savunması,cidden rezillik!
Kim dedi bu avukata bakire olmadığını,anal bölgedeki yapılan zorlamayı açıkla diye durup dururken?
Bir şey var ki konuşmuş değil mi?
Şule Çet,tırnaklarında DNA izleriyle plazanın 20.katından düştü! ve öldü.
Bu yazıyı okuyanların çoğunun çocuğu vardır.
Siz olsanız,evladınızın başına böyle bir şey gelse, ne yaparsınız?
Şule Çet'in bakireliğini sorgulayamazsınız.Zaten bakire değildi,o halde,karşısına çıkan her erkekle birlikte olabilir diyemezsiniz.O da,o saatte sokağa çıkmasaydı diyemezsiniz.
Devletin görevi,vatandaşını korumaktır.
Yaptığınız rezilliğe kılıf bulmak için bir genç kızın üstünden bunları yapamazsınız.
Eğer,burası bir hukuk devletiyse,o avukat da dahil,bu rezilliği yapan ve kılıf bulan kim varsa ceza almalıdır.
Güya izin günümdeyim ama aklımda Şule Çet olayı var.Zavallı çocuk,kim bilir ne kadar acı çekmiştir?
Ben de bir anneyim ve yalnız kendi çocuğum için değil,bu ülkedeki bütün kız-erkek çocuklar için endişeleniyorum!
Haksız mıyım?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder