4 Nisan 2024 Perşembe

 'AKP neden kaybetti ' başlıklı bir yazıya başlamıştım ama sosyal medyada şu yazıyı okuyunca sonraya bıraktım ama bağlantılı elbette.

Saygılı, düşünceli ,naif ,duyarlı nesiller yetiştirmeyi başardığımız gün, bu ülkenin önü açılır ve AKP gibi siyasal islamcı partiler tarihe gömülür.
Ben de bir anneyim ve yetiştirdiğim evladımla gurur duyuyorum elbette.
Başımdan geçen bir olayla anlatayım ,iyi evlat nasıl yetiştirilir diye.
Yıllar önceydi.
Bir bayram ziyaretine gitmiştik.Kadının kolu kırık,yüzü gözü patlamış.
'Merdivenden düştüm' dedi, inandım.
Meğer kocası, kadını odunla dövmüş ,kolunu kırmış ,merdivenden atmış.
Kadın, o haliyle kahve yaptı yapmasına da ,fincan toz içinde ve fincanın ağzında da bir bit yürüyor.
Beni tanıyanlar bilir,aşırı titiz biriyim ve dünya yansa o kahveyi içmem.
Kadıncağız, o halde kahve yapmıştı,içmemek olur muydu?
Tırnağımın ucuyla bite bir fiske vurdum ve o kahveyi içtim.
Kızıma anlattım bunu ve şöyle dedim:
Bak kızım!
Biri,sırf senin için bir şey yapmışsa ,zehir olsa ye.Ölmezsin ya!
Zehir, sözün gelişi elbette.
'Tamam Anneciğim' dedi ve gün geldi bana bir şey anlattı.
Bir ziyarete gidiyor ve arkadaşının annesi, kızım için ,bugüne kadar kızımın ağzına bile sürmediği bir tatlıyı yapıyor.
Dünya yansa yemiyor biliyorum.
Kızım dedi ki: Anneciğim, tatlıyı gördüğümde ,senin bit gezen fincanda içtiğin kahve aklıma geldi ve teyzem benim için yapmış dedim ve o tatlıyı yedim.
Aferin kızım dedim,çok iyi yapmışsın,sana da bu yakışırdı.
Ben,Annemin terbiyesini aldım, kızım da Anneannesinin.💕
Saygılı, düşünceli,nazik nesiller yetiştirelim.
Ölmeyiz, merak etmeyelim!😎
Bir şunu diyen bir yazı 'Anamın elleri tutmuyor artık, yufka mufka açacak hali yok. Bugün baktım hamur yoğurup içine fındık katmış, olduğu gibi yaymış tepsiye, "Yalancı baklava yaptım, bakalım yenir mi?" diyor. Zehir olsa yenilecek işte bu, ötesi yok.' görseli olabilir

Tüm ifadele

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder