28 Nisan 2024 Pazar

 Bugün Pazar....

En sevdiğim gün.❤️
İnsan,yaşadıkça yeni şeyler öğreniyor.
'Her gün yeniden ,her gün yenilen' diye bir slogan vardı duyduğum.
İşte bizler de, her yeni güne uyanıyor, sürprizli bir hayatın , yaşlanmaya doğru giden sürecinde , aklımızı ,algımızı , içimizdeki her güzel duyguyu diri tutarak geçiyoruz şu hayatın içinden.
Karşımızdakine bir soru sorarken, ya da herhangi bir duyguyla aşk, nefret ,öfke , sevgi gibi yönelirken önce düşüneceğiz.
Örneğin ; ' Ben bunu söylüyorum ama ne kadar doğru algıladım , ani karar mı veriyorum gibi gibi...'
Yine örneğin ; biliyorsunuz, Adana'da Portakal Çiçeği Karnavalı var günlerdir. Ben de ,naçizane içindeyim. İsimlerimiz yazılı kartlar hazırlanmış. Kortej geçerken, aşağıdan bir kadın bana bağırdı .
' O soyadı hiç olmamış.'
'Allah Allah ' dedim , ' Bu kadın bana niye böyle bağırdı ki '
Çünkü ; soyadım , FETULLAHOĞLU.
Darende' eşrafından büyük dedemin lababı.
Anlamı da, 'Fetheden ' demekmiş.
Tamam !
Bir şeyi fetheden ben değilim ama büyük dede, değişik biriymiş anlaşılan.
Anlatılana göre de; bir atı varmış,ağa ya!
Heybenin iki yanında para ve altın olurnuş ve geçtiği yerlerde ulufe gibi dağıtırmış.
Bir insan ağa olunca böyle oluyor demek ki.🙂
Gönülleri fetheden birine de
lakap 'Fetullah ' demişler, Babam da, şahane ötesi iki amcadan! ayrı bu lakabı soyisim olarak almış ,hepsi bu.
Yani öyle, okyanus ötesinde yaşayan o cahil din sömürücüsü ile bir ilgimiz yok.
Olabilir mi ,Allah Aşkına?
Zaten ,onu adı Fethullah !
Bizim soyadımız, FETULLAHOĞLU.Arada H harfi de yok üstelik.
Eğer, biri daha bu aptalca yönelimde bulunursa, yeminle ağzına kürekle vuracağım. 🙂
Gururla taşıdığım bir soyadım var, kimseye söz söyletmem.
Kaldı ki; fethediyoruz elbette bir şeyleri ama gönülleri. 😎
Pazar pazar, bana da bu yazıyı yazdırdı ya o bağıran kadın...
Belki okur da, ne söylediğini bilir.
İyi Pazarlar....❤️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder