10 Mayıs 2020 Pazar

#Anneme gitmeden hiç kimseyi aramak istemedim bugün.❤️
Annem,Anam,Babaannem ve üstümde annem kadar emeği olan Ablam...
Doğurmak,anneliğin bir ayrıntısı yalnızca. Aslolan emek!
Ben de bir anneyim ve kızımı kucağıma aldığım o ilk an,bir mucizeye bakar gibiydim.
Bebek kokusunu,bir bebeğe sahip olmayı,uykusuz geceleri,kaygıyı,kalbinin yarısının evladın için atmasını hep sonradan öğrendim.
Kadınların hayatını, Annelikten Önce,Annelikten Sonra diye ikiye ayırırım.
Anne olmadan önce,yani,bir canlıya emekle,sabırla bakmadan önce,hayat rutininde gider ama anne olduktan sonra artık hiçbir şey eskisi gibi değildir.
Anacığım,nurlarda uyusun,bütün anneler gibi neye itiraz etsem,neye 'Aman Anneee,' desem hep aynı tümceyi kullanırdı 'Anne olunca anlarsın'
18 yaşında başladı İstanbul serüvenim.Okumaya gidiyorum ve her gidişimde Annemin gözleri nemli,dudaklarından dualar dökülür ve ben,gençliğin ve İstanbul'da okumanın verdiği heyecanla 'Aman Anneeee.Neden üzülüyorsun,bir'şey olmaz' diye ahkâm keserdim ama bilmezdim anne kaygısının ne olduğunu.
Gençlik işte.
Ne zaman anne oldum ve kızım İstanbul,Antalya,Ankara diye diye o uçaktan inip,diğerine biniyor ben,tıpkı annem gibi oldum.
Elim yüreğimde,'Aman kızım dikkat et,kötüye denk gelme sakın' diye diye uyarıları sıralarım ve kızım da tıpkı benim gibi 'Aman Anneee,bi'şey olmaz Anne,abartma Anneee'
Yaş ilerleyince,insan annesine benzermiş.
Ben de kızıma diyorum ki:' Anne olunca anlarsın kızım'
Kalbinde güzellik,merhamet,vicdan taşıyan;emel harcayan bütün kadınların gününü kutluyorum.
Anneme,Anama,Ablama Özlemle....❤️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder