16 Mayıs 2020 Cumartesi

#Bu sabah,saat 6.30'da yürüyüşe çıktım,derdim neyse artık? 
Sonrasında pişman oldum ama neyse.....
Her işte,bir hayır,bir de şer vardır biliyorsunuz.
Şehri,sabah dolaşmayı daha çok seviyorum.Sokaklar boş,insansız hava sahası güzel.
Bir köpekler vardı,bir de kuşlar,unutmadan;bir de,yuvadan düşen bir kırlangıç yavrusu.
Kenar mahalleleri gezmeyi seviyorum.Yurdum insanının,bir şehri daha ne kadar hor kullanabileceğini izliyorum ve her keresinde neden şaşırdığıma,kendim bile şaşırıyorum.
Mayamızda var bir tuhaflık!
Yola çıktım,kırık bir masayı bile zincirleyerek korumaya almış bir esnafın önünden geçtim.
Küçücük bir ağaç dibine mısır ekip de hasat bekleyen dükkan sahibi gibi ilginç geldi bana.
Baharın,en güzel yani,bütün duvarların üstünden sarkan mis kokulu gülleri kokladım.
Sonra,bir evin bahçesine rast geldim.Roma dönemine ait sütun başlığı ve kırık bir sütun....
Şaşırdım mı;hayır elbette!
Memlekette tarih sebil olunca,bahçe kıyılarında da tarih sebil gibi kullanılır.
Suyun sesini dinledim bir süre ama keyfim,budanan palmiye yapraklarının hoyratça atıldığını görünce kaçtı.
Belediye,bunu yaparsa,vatandaş ne yapmaz değil mi?
'Bana,vandallığın resmini yapabilir misin Abidin' diye sorsam,eminim Abidin Dino hiç zorlanmazdı,mutluluk çizmek kadar.
Vatandaş,kendisine sunulan hizmetlerin kıymetini bilmiyor ne yazık ki.Nerdeyse bütün parklar kırık,spor aletleri kırık..
Bunları kırınca,kendi vergilerinden yapıldığını anlamıyorlar.Yani,kendi malını kırıyor vatandaş.
Hayvana eziyetin suç sayılmadığı bu ülkede,telli bir kutunun içinde tavukları da görünce....
Yok,bu memleketten ümidimi kesiyorum artık.
İnsanda vicdan,merhamet yoksa,o ülke adam olur mu?
Tam da bunları derken,yerde bir kırlangıç yavrusu buldum.Tüyleri,yeni yeni çıkıyor.
Yuva da çok yüksekti,koymak mümkün değildi.
Mecburen eve getirdim kuşu.
Islanmış bulgur ve su ile besliyoruz ama yaşar mı ki annesiz?😌
Gün,böyle başladı koronavirüsün gölgesinde.
İnsan,yine de şunu söylemeli her şeye rağmen:
İyi ki,nefes alıyorum,iyi ki,yaşıyorum,iyi ki,bu gökyüzünü,bu ağaçları,bu çiçekleri görüyorum.
Sağlıkla.....❤️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder