3 Mayıs 2020 Pazar

#Bugün pazar....
Dışarda, çok yağmur ve ,hiç sevmediğim,gri bir hava var.
Sabah kahvemi,Monti'nin Czardas müziği eşliğinde içiyorum.
Videoda,yaprakların üstünde bir genç kız,kemanıyla Çigan müziği çalıyor.
Ormanı ve yaprakları görünce,dün okuduğum bir haber aklıma geldi.
Alanya'da,kaplumbağaların başını taşla ezerek öldürmüşler.
Çocuklar,koronavirüs nedeniyle ev hapsinde olduğuna göre,bunu yapan yetişkinler olmalı!
Hani,belki,çocuklar ne yaptığını bilmez,hayvana zarar vereceğini düşünemez diye diyorum,yoksa;çocuklarımız elbette bu vahşeti yapmaz.
Beni tanıyanlar bilir,çevreci bir insanım.
Hayvanlarla ilgili de çok anım var haliyle.Özellikle,kaplumbağa öykülerim çoktur.
Aklıma,birkaç yıl önce yaşadığım,kaplumbağalarla ilgili bir anım geldi.🐢
Bir gün,ormanda yürüyorum,ağaçlık alana, kötü çıkmış karpuzları atmışlar.Nasıl söyleniyorum atanlara,doğayı kirlettikleri için.
Az ilerde,kabuğunun üstünde yatan ve çırpınan bir kaplumbağa gördüm.Biliyorsunuz;kaplumbağalar,kabuğunun üstünden dönemez ve ölürler.
Hayvanı elime aldım,nasıl da boynu düşmüştü.Kim bilir,kaç saattir orda,öyle yatıyordu aç-susuz?
Hayvanı yavaşça otların içine bıraktım,yürüdüm.Yaklaşık,iki saat sonra dönüyorum,bir hışırtı geldi,döndüm ki,benim kaplumbağa,ormana atılan o karpuzun nerdeyse tamamını yemişti.
Çok mutlu olduğum anlardan biriydi.Yaşıyordu ve sağlıklıydı hayvan.
İlk kez,ormana atılan bir yiyecek fayda sağlamıştı. ☺️
Kaplumbağanın yanına gittim,kabuğunu okşadım,benden hiç korkmadı. ❤️
Alanya'ya gelince....
Allahın cezaları,ne istediniz o hayvanlardan?El kadar hayvanlar size ne yaptı da,ezdiniz?
Başı ezilen bir yavru kaplumağayla da yaşadıklarım var ama sonra.
Siz hiç,kaplumbağalar canı yanarken,nasıl ses çıkarır duydunuz mu?
Tıpkı bir bebek gibi inliyorlar acıdan.Tiz bir ıslık sesi çıkardıkları ses.
Çocuklarınıza,merhametli olmayı öğretin lütfen.Doğayı sevmeyi,korumayı öğretin.
Yoksa,dünün vahşi çocukları,yarının böyle zalim yetişkinlerine dönecekler.
Tıpkı,Alanya'da yaşananlar gibi.
Bu nasıl bir vicdansızlıktır böyle!
Bir müzik parçası,insana neleri çağrıştırıyor?
Anılar,anılar.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder