22 Mayıs 2020 Cuma


Böğürtlen,Mayıs ayında hasadı yapılan,kısa süreli tüketilen bir ürün.
Bugün,Ziraat Mühendisi arkadaşımın böğürtlen tarlasındaydık.
Emek,sabır ve tanrıyla yapılan sağlam bir anlaşma ve de çok çalışmanın karşılığıydı,bugünkü tarlanın görüntüsü.
Çiftçilik,hava koşullarına bağlı,şans işi bir meslek.
Bu tarlada örneğin,geçtiğimiz günlerde yağan yarım saatlik dolu,tarlanın rekoltesini düşürmüş.
Vakitsiz yağan yağmur ve dolu,çiftçinin kabusudur.
Fotoğraflarda da göreceğiniz gibi,böğürtlenlerin ve yapraklarının üzerinde doludan kaynaklı yaralanmaları göreceksiniz.
Ürün,lezzetinden elbette bir şey kaybetmiyor ama çiftçi,neden 7 ton yerine 5 ton ürün alsın?
Bir sap üzerinde üç meyve varken ,diğerinde 7 tane oluyorsa,dolunun bıraktığı hasardır bunun adı.
İnsan üzülüyor elbette ,
onca emek,masraf kalemleri nasıl karşılanacak değil mi?
Böğürtlen hasadını,bugün ilk biz yaptık.Topladığımız ürünler bizimdi elbette. 
İsmet Beyin,tarlasında böğürtlen bırakmadım.Hem yedim hem de kutuları doldurdum. 
Böğürtlen hasadı,köydeki kadınlar tarafından,önümüzdeki hafta yapılacak.Koronavirüs ve bayram için sokağa çıkma yasağı olmasaydı hasat başlamıştı ama gecikecek biraz.
Çiftçinin aleyhine bir durum bu.Böğürtlenin yemelik kısmı satılamayacak bu durumda ama inanılmaz lezzette meyve suyu oluyor.
Kısa ömürlü bir meyve olduğu için reçeli,marmelatı ve meyve suyunu stoklamak gerekiyor. 
Böğürtlenli Tartı örneğin çok öneriyorum.Cidden çok güzel oluyor.
Meyve suyuna ise söyleyecek söz olamaz. 
İsmet Bey,aynı zamanda fidan üreticisi ve ülkemizin dört bir yanına fidanları gönderiyor.
Tanıdığım en çalışkan insanlardan biri,işini de çok iyi yapıyor doğrusu.
Çukurova....
Bereketli toprakların diyarı.
Her yan buğday,özellikle mısır,yer fıstığı tarlalarıyla çevriliydi bugün.
Doğadaki renk renk çiçekleri de fotoğrafladım.
Ne şahane bir renk cümbüşü var şu anda bölgede.
Çiftçimizin emeği boşa çıkmasın diliyorum ve bugün için İsmet Beye çok teşekkür ediyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder