26 Mayıs 2020 Salı

Ben,öncelikle bir Heykeltıraşım.Aynı zamanda Takı Tasarımcıyım.
ÖYKÜ SANAT EVİ de,atölyemin adı. Her şeyin bir ÖYKÜ'sü var diye inanırım her zaman.
Bugün,sıra takıların öyküsünde. :)
Baba mesleği kuyumculuk olunca,takılara ilgi de oluyor. haliyle. 
Takılarım,prototip aslında.Vakit geldiğinde,kuyumcu atölyemizde altınla şekillendirme planım da var.
Altın fiyatlarındaki artışı görünce,bu bana neye patlar ayrı konu. 
Koronavirüs kapsamında atölyem kapandı ama hayat devam ediyor elbette.
Üretmeye de devam benim için.
Hiçbir zaman,duran bir insan olmadığım için,aldığım eğitimlerin de hakkını vermem gerekiyor fikrindeyim ve sürekli çizimdi,heykeldi,tabloydu derken vakit bulamıyorum başka işlere.
Evinde canı sıkılan insanları da cidden hiç anlamıyorum.
Ne ara sıkılıyorlar da şikayet ediyorlar?
Gün,24 değil,48 saat olsa bile yetişmiyor bana.
Sanırım,beceriksizlik bende. 
Neyse.....
Fotoğraflarda gördüğünüz takılar,kendi tasarımlarım.
Cam Boncuklar,Ametist Taşlar,yarı değerli taşlar başta olmak üzere,birçok malzemeyi kullanarak tasarlıyorum,üretiyorum takıları.
Ucuz bir iş olmadığını belirteyim.
Bazen,fiyatını soruyorlar,söyleyince de, 'Aman,ipe dizilmiş boncuklar' dedikleri zaman, sinirlenmiyorum,cehaletlerine veriyorum sözlerini.
Oysa,bir ürünü tasarlamak,çizmek,uygulamak ve sonuç öyle zor bir süreçtir ki....
Bazen,yaptığım işi hafif bulanlara şunu yapmak istiyorum,sanatın her dalı için.:
Vereceğim ellerine kili,fırçayı ya da boncukları.
' Yap bakalım bir heykel,tablo ya da takıyı ,ne şekilde başaracaksın?'
Ama demiyorum elbette,içimden içimden. 
Takıları,evde üretiyorum.
Atölyem,yeterince kalabalık bu işler için.Bu nedenle,evdeki üretim alanım,al başını kaç düzeninde.
Ama seviyorum elbette bu işleri. 
Birkaç takım,kendime özel,satmıyorum.
Bazen,bir takıyı tasarlıyorum satış için ama öyle çok beğeniyorum ki,kimseye vermek istemiyorum.
Kıskanıyor muyum ne? 
Takılarımı,genel olarak şıklıkta tasarlıyorum.
Yani,bir kadını,şık bir tuvalet içinde düşünüyorum;üstüne ne takarsa yakışır diyerek de üretim aşamam başlıyor.
Kadınların,şık olmasını seviyorum. 
Deniz kıyısında ayrı takılar,halhallar,bileklikler;bu aralar çok revaçta tekli küpeler....
Takıların gerisini fotoğraflamaya üşendiğim için şimdilik bu kadar diyelim.
Kadına,zarafet yakışır her zaman. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder