12 Kasım 2018 Pazartesi

#KARS-SELİM İLÇESİ-LALOĞLU KÖYÜ İZLENİMLERİ-3
Doğu Ekspresiyle Kars'a giderken,sondan bir önceki durak Sarıkamış İlçesi.
Sarıkamış,yaklaşık 50 bin nüfuslu,kayak merkezi,kütük evleri,kalesi,Katherina Köşkü,kültür evi ile tanınan ama aslında hafızamızda,1.Dünya Savaşında,Enver Paşa'nın askeri hatasının sonucu,Allahuekber Dağlarında donarak ölen askerleriyle bildiğimiz bir ilçe.
Sarıkamış'ın bu saydığım yerlerini hiç görmedim çünkü,vaktim yoktu ama görmeyi çok isterdim doğrusu.
Örneğin,memlekette hiç hayal gücü yüksek mimarı kalmadı mı da,hiç kütük bulunamadı mı da,bütün yapı elemanları ta Finlandiya'da üretilen kütük evler Sarıkamış'a montaj edildi?
Altı beton,üstü ahşap bu evlerin ne özelliği var da,onca döviz dışarı gönderildi,cidden merak ettim?
Bizim,Osmaniye-Zorkun Yaylamızda,bu evlerden çok var,üstelik de rakım çok yakın,kar-kış Zorkun'da da aynı.
İlla,dövizi gönderelim de ....
Sarıkamış'a arka yoldan gittim,nedeni de ;kargo şirketinin yaptığı hata ve bana pahalıya mal oldu.Üstelik de,ATATÜRK'ün fotoğrafının camını kırmışlar.
Selim İlçesinden Sarıkamış arası 26 km;bir araç kaç litre mazot yakabilir? Şoförün de kendi köyüne götürdüm üstelik onca koliyi.
Böyle iş olur mu?
Çok kızdım,çok!

Sarıkamış'da kar vardı.Her yerde çocuklar aynı,ister soğuk olsun,isterse cehennem gibi sıcak,çocuklar illa ki yolda oynayacak.Ve güneşli soğuklarda,illa ki,o çamaşırlar iplere asılacak,artık ne zaman kurursa!
Bu yollar,yazdığım gibi Sarıkamış'ın kenar yolları.Şehir içi daha düzenli elbette.
Ta Kars'a kadar git ve Sarıkamış'ı görme,olacak şey değildi ama oldu işte.
Güneşli bir soğuk günde üşüyerek yollara düşmüş insanları,karı,kışı ile bir Sarıkamış'tan böyle geçtim.


Daha fazla ifade göster

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder