17 Kasım 2018 Cumartesi




#KARS-SELİM İLÇESİ-LALOĞLU KÖYÜ İZLENİMLERİ-8
Laloğlu Köyüne yaptığım yolculuğun artık sonlarına geliyorum.
Bugün,götürdüğüm kolilerin açılması ve çocuklara dağıtımını anlatacağım.
Önce şunu belirteyim:İlk önce,kitap kolilerini açtım ve elime NUTUK'u aldım;çocuklara döndüm ve 'Bu kitap nedir?'diye sordum,elbette yanıt veremediler.
'EN BÜYÜK TÜRK KİM?
dedim;
Hep beraber ATATÜRK diye bağırdılar,işte buydu duymak istediğim şey. 
O NUTUK okunacak,bana söz verdiler.
Muhtar,bana köyde 62 çocuk olduğunu söylemişti ama 13 lise öğrencisini eklememiş meğer.
Çocuklara götürdüklerimin bir kısmı 5-15 yaş içindi.Aslında,büyük gruplar da götürmüştüm ama köydeki çocuklar neden bu kıyafetleri de aldılar hiç anlamadım.Büyüyünce mi kullanmaya mı odaklandılar acaba?
Serviste,aldıkları büyük kıyafetleri lise öğrencilerine getirmelerini söyledim ama umarım yapmışlardır.
NUTUK,masal kitapları,boyama kitapları ve boya takımlarını ilköğretime;yine NUTUK,bilim dergileri,araştırma kitapları,boya takımları ve kırtasiye ürünlerini de Bölükbaşı Köyündeki Ortaokul müdürüne verdim.
Köydeki bütün çocuklara 70 adet diş fırçası,diş macunu,kalemlik ve kaşkol götürdüm.Yani,hiçbiri eksik kalmadı bir şeylerden.
Lise öğrencilerine de önümüzdeki günlerde üniversiteye hazırlık kitaplarını göndereceğim.
Çocuklarımız mutlaka okumalı.
Ben,elimden geleni yapayım da,onlar da gereğini yaparlar herhalde?
Bunca şeyi neden anlattığıma gelince:Ülkemizin her yerinde yoksul,yoksun,okuması gereken çocuklarımız var.
Laloğlu,Hakkari,Şırnak,Mardin,Balıkesir,Adana,Osmaniye ne fark eder?
Hepsi bizim memleketimiz ve hepsi bizim çocuklarımız.
Çocuklarımızın ayakları üşüyor,bedenleri üşüyor.Bir el atıvermek hiç zor değil inanın.
Hiç bir şey yapamıyorsanız,bir çile yün alıp,bir kaşkol işleyebilir ve bir çocuğun boynuna dolayabilirsiniz.
İnanın mutluluk verici bir şey bu. 

Beğen
Yorum Yap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder