25 Kasım 2018 Pazar

#KARS-SELİM İLÇESİ-LALOĞLU KÖYÜ İZLENİMLERİ-16
Ve KARS İLİ
Kars deyince,aklımıza kaz yemekleri,kalesi,Ani Harabeleri,Çıldır Gölü,eski kaşarı,Sarıkamış kayak merkezi .... geliyor.
Tabii, ben bunların çoğunu göremedim çünkü Kars,Selim İlçesine 33 km,ilçe de köye 16 km olunca mesafeler ve araç olmaması beni engelledi ama bu,hiçbir yerini görmedim anlamına da gelmiyor elbette. 
Kars'a gittiğimde,Kars'ın kurtuluşunun 98. yıldönümüydü ve uzun caddesi bayraklarla donatılmıştı.
İki Kars var aslında.İlki,yeni binalarla kuşatılmış Kars,diğeri de,eski,yıkık,viran ve kısmi restorasyonlarla yenilenmiş Kars.
İlgimi çeken eski Kars elbette.
Öyle evlerden geçtim ki,ülkemiz tarihi bir cennet aslında ve turizme kazandırılsa ve içinden geçen öyküler yaşatılsa,eminim çok iyi bir girdili şehir olacak Kars.
Kaz yemeklerini hiç yemedim çünkü,havalar soğumadığı için kaz kesilmiyormuş ama aslında,gittiğim yöre insanlarında incelik ve misafir ağırlama gibi kibarlıklar olmayınca yemedim ne kaz ciğerini ne de aslında Erzurum'a ait olan ve her yerde gördüğüm Cağ Kebabını.
Bilmediğim için,bizim burdakiler gibi at eti mi,eşek eti mi iteleyecekler diye güven sorunundan yiyemedim.
Çıldır Gölüne ise donmadığından ve buzdan balık avlanmadığından gitmedim.
Ani Harabelerine ve peynir üreten köylerine araçsız gidilmiyormuş,yine göremedim ama peynir çeşitlerini Kars'ın içinde buldum.
Kale muhteşem,kaleden Kars'ı izlemek müthişti.Türbeleri ve camileri çok temizdi.
Kars'da,bir evi gezdim.Sanırım,ermenilere aitti ve yıkık ve viran....
Kars'ta yaşayan bir yetkili olsaydım,o evi bir sanat galerisi haline getirirdim doğrusu.
Çok özellikli bir evdi çünkü.

Fotoğraflarla,2 saatte gezebildiğim Kars,işte böyle bir şehirdi.
İçinden geçtiğim ve tarihin kokusunu hala hissettiren,güzel bir şehirdi KARS.
Ama İsmet Paşa İlkokulunu gördüğümde,'Bu ülkenin,böyle büyük bir devlet adamının adını taşıyan okula bu reva görülemez.'dedim.Camları kırık,kirli,sahipsiz gibi bir bina,tarihimize saygısızlıktır.
Burdan da,yetkililere bir çağrı olsun bu.
KARS'tan bir kaz ciğeri bile yiyemeden geçtim ama iyi ki de geçtim. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder