16 Kasım 2018 Cuma

#KARS-SELİM İLÇESİ-LALOĞLU KÖYÜ İZLENİMLERİ-7
Laloğlu Köyüne gidene kadar,hayalimde ortalama bir okul binası vardı ama köye gittiğimde,dışardan okul gibi görünen ama içi dökülen bir yapıyla karşılaştım.
Okul binası,1936 yılında yapılmış ve o günden bugüne hizmet veriyor.
Muhtarın söylediğine göre,depremler geçirmiş ama hala dimdik ayakta kalmayı başarmış.
Binayı görünce aklımdan şu geçti:ATATÜRK,nasıl bir CUMHURİYET kurmuş ki,her yerden gelen,her türü saldırıya rağmen yıkılmıyor.
1936 yılındaki bu bina da,o yılların tanığı ve artık çürümeye yüz tutmuştu ama hala direniyordu çocuklara hizmet vermeye.
Binanın tavanı ahşap,tahtaları iyice eskimiş.Duvarları,nemden iyice dökülüyordu.Bir ustamsı birin bulmuşlar,adamın ustalıktan haberi yok,basmış kumu,sıva yapmış gibi yapmış duvarlara.
Vaktim olsaydı,iki torba çimento,biraz da kumun başınaydı o sıva, yapardım ama yapacak çok şey vardı köyde.
Muhtarla görüştüm,okul boyanıyormuş şimdi.Böylece götürdüğüm ATAMIZA ait resimler duvarlara asılacak.
Bana gönderecekler o fotoğrafları.
O fotoğrafları da yayımlayacağım elbette ama şimdi okul binası.
Okulun tuvaleti yok.Dışarda bir yer var.Lavabo yok,okulun bahçesinde bir musluk var yalnızca.
Çocukların tuvalete gitmesi de bir sorun,ellerini yıkaması da.
Hijyen yok anlayacağınız.
Okul,sobayla ısınıyor.Binada,ana sınıfı ve öğretmen,1'den,4'e kadar tek sınıf var ve tek öğretmen.
Hangi bir eksikliği dile getirsem bilmiyorum.
Okul bahçesinde iki de öğretmen lojmanı var.Lojman değil,ahır aslında çünkü;bir çobana verilmiş,o da inek beslemiş.
Şaka yapmıyorum,cidden inek beslemiş lojmanlarda.
Tabii,öğretmene reva görünen lojman bu mu dersek!
Yazıklar olsun bunu reva görenlere.
1936'dan bu yana,bu köye gelen öğretmenler ne yapmış acaba,onu da merak etmedim değil?

Köy Enstitüleri işte bunun için çok gerekliydi.
Öğretmenlerimiz,kusura bakmasın ama kara tahtadan ,masa tenisi masası yapan da öğretmen,bu köye gelip de,bir an önce kaçayım diyen de.
Bina eski olabilir ama kornişten düşen perde de yerine asılabilir,bina duvarları da boyanabilir.Vaktim olsaydı,ben gönüllü yapardım bu işi ama birkaç günlük gidişte,bu mümkün değildi.
İşte,onca kitap,kırtasiye,oyuncak götürdüğüm köy okulu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder