20 Kasım 2018 Salı


#KARS-SELİM İLÇESİ-LALOĞLU KÖYÜ İZLENİMLERİ-13
Laloğlu Köyünde,çocuklar için yaptığım son eğlenceli etkinlik dilek feneri oldu.
Çocuklara dedim ki;'Akşam,size bir sürprizim daha var.Hepiniz yanıma geleceksiniz.'
Üç günde,öyle bir tempoda yaşadık ki çocuklarla,her gün yeni icatla karşılarına çıkmasam olmazdı elbette. 
'Hep beraber dilek feneri uçuracağız 'dedim gülerek ve ardından gelecek soruyu biliyordum.'Dilek feneri nedir?' dediler bana anladığınız üzere.
Kısaca anlattım çocuklara.Parafin yandıkça içeri dolan havayla ve ateşin ısısıyla balon şişecek,şiştikçe büyüyecek ve burdaki hepimiz içine kocaman dileklerimizi koyacağız ve gökyüzüne salacağız ama akşam olması şart. '
Gün daha kararmamıştı ve heyecanla beni bekliyorlardı.
'Çocuklar,daha uçuramayız çünkü hava aydınlık.Hava kararacak ki,ışığı görelim' diyorum,yok,dinlemiyorlar.
Feneri hazırlamayı uzattıkça uzattım ki zamandan kazanayım.
'Şimdi,hep beraber fenerimizin içine ennnn çok istediğimiz dileğimizi koymaya başlıyoruz'dedim ve başladık. 
'İçinizden tutacaksınız ve sır,kimseye söylemeyeceksiniz'dedim.
Nasıl da ciddiye aldılar olayı.
Ben de dilek diledim elbette.benim de istediklerim yok mu,değil mi? 
Bağırışlar,el çırpmalar ve şaşkın bakışları altında fenerimizi gönderdik.
Köyün,gençlerinden biri seslendi :' Bizim köylüler ya şimdi bunu ufo sanır ve jandarmayı ararsa?'
Gülüştük. 
Çocuklar sordular:'Dileklerimiz gerçek olur mu?'
'Çocuklar'dedim;
'Çalışmazsanız,okumazsanız,hayal kurup gerçekleştirmek için yorulmazsanız bu fenerin içine koyduğunuz dilekleriniz gerçekleşmeyecek.
Bana söz verin,çok çalışacak ve hepiniz okuyacaksınız.Ben,bunun için geldim yanınıza.'
Benim,Osmaniye'nin Kadirli İlçesinden ta Kars'ın Selim İlçesinin Laloğlu Köyüne,öncelikle çocuklar,sonrasında köyün geleceği için yaptığım bir yolculuktu bu.
Umuyorum ve diliyorum ki,Laloğlu Köyünde her şey daha güzel ve olması gerektiği gibi yaşansın.Elimden geldiğince,dilim döndüğünce çocuklar gülümsesin,okusun,yarının iyi yetişmiş bireyleri olsun diyeydi bu yolculuk.
Ve köyün kalkınması için yapılması olası girişimler.
Dilek Fenerinden ne dileğime gelince:
O da söylenmez değil mi?
Çok çalışmam lazım,çok! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder