13 Kasım 2018 Salı

#KARS-SELİM İLÇESİ-LALOĞLU KÖYÜ İZLENİMLERİ-4
Selim İlçesi
Laloğlu Köyüne ulaşmak için son durağım Selim İlçesi oldu.
İlçe,Kars'a 34 km,Laloğlu Köyüne 16 km mesafede.
Nüfusu yaklaşık 5.500 olan ,küçük bir ilçe.
Her ilçede olduğu gibi uzun bir caddesi var sıralanmış dükkanlarıyla.Dikey büyümeye teslim olmak üzere.Her yer apartmana dönüşmeye başlamış.
Küçük bir meydanı var,temiz ve iyi düzenlenmiş.Yapma çiçeklerle renklendirmişler ama güzeldi.
İlçeyi gezdiğimde,ilkim nedeniyle pek ağaç türü olmadığını gördüm.Sarıçam ve Mezda ağacı yetişiyor.
İlçe,mezda sakızından da para kazanabilir.Belki de yapıyorlar bilmiyorum ama bir öneri benimkisi.
Köyün muhtarına da epeyce yüklendim bu ağaç konusunda ama o konu sonra elbette.
Esnafı,biraz uyanık desem,hata yapmış olmam.Eğer,para hesabını iyi yapmazsanız,aldığınız ürünün üstünü vermeye pek niyetlenmiyorlar. 
Bir de,bozulmuş ürünleri kakalamak üzerine yüksek lisans mı yapmışlar nedir ama bana olmaz elbette. 
Neyse...
Selim İlçesinde,ördek ve kazlar,tıpkı Hindistan''ın inekleri gibi kutsal sanırım çünkü,kazlar yolda yürürken arabalar sabırla geçmelerini bekliyordu.Her yerde kaz olunca,trafik de ışıklara gerek olmadan yürüyor. 
Selim İlçesinde.öğretmenevinde kaldım.Personeli çok iyi ve bana çok yardımcı oldular ama her tarafı dökülen bir öğretmenevi.
Sabah,sıcak su yok,kalöriferler yanmıyor,kahvaltı ve akşam yemeği yok.
Merak ettim,o öğretmenevinde kalan onca insan,sabah okula,işe giderken duş almıyorlar mı? Yapmış olsalar,zaten sabah sıcak su akardı değil mi?
Olmaz ki....
Odalardaki eşyalar çok eski.Odaya havlu,tuvalet kağıdı ve mutlak olması gereken eşyalar konmamıştı.Her eksiği almak için üç katı,indim çıktım bu ayağımla.

Havlular için de bir not düşeyim:Elime verdikleri havlu,sanırım bir zamanlar beyazmış.Yani,rengine bakınca öyle herhalde.Bir de,yumuşatıcı denen icat,öğretmenevine hiç uğramamış.Havluyu kazara yüzünüze sürdüğünüzde tırmıklanıyor hissine kapılıyorsunuz. 
Pişman mıyım?

Elbette değilim.Bu bölgeyi de gördüğüm için kendimi mutlu hissettim.
Eksik kalmak fıtratımızda yok. 
Selim İlçesinde en komik bulduğum şey şuydu:Dışarda kar var,hava buz gibi ama Kars'a giden araçlarda,insanın kendini sıcacık kumsalda bulduğu,elinde kokteyl bardağıyla keyif yaptığı o örtüler yok muydu...... 😂



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder