11 Ocak 2019 Cuma

#Fotoğraftakiler nedir derseniz eğer......
Ben çevreci biriyim.Öyle,çakma poşetçiler gibi de hiç olmadım.
Toplumu enayi yerine koymanın da sınırını bırakmıyorlar,onu da biliyorum.
Peki,çevreci insan ne yapar,nasıl yaşar,onu biraz irdeleyelim kendi özelimde.
Hayatın getirisi poşetler de var mecburen kullandığımız.
Bakkalda,manavda,markette,pazarda ya da herhangi bir mağazadan alışveriş yaptığınızda,taşıma kolaylığı da olunca poşet alıyorsunuz elbette.
Çöpe kullandığımız çöp torbaları da dahil,her şey plastik değil mi hayatımızda?
Bize,ailemizin öğrettiği şey;doğayı,canlıyı,bitkiyi korumak üzerineydi ve ben insan başta olmak üzere,ağacı da,böceği de,çiçeği de,otu da korudum bugüne kadar.
Çevreyi kirletmemek adına ne yapıyorum peki?
Çöpleri ayrıştırıyorum örneğin.Plastikleri,çöp toplayanlar torbaları dağıtmasın diye ayrı bir poşete koyuyorum çöpün yanına.
Cam kırıklarını ve şişeleri ayrı poşete,kağıtları da ayrı poşete.
Görüldüğü üzere;üç poşet kullandım her ürün için.
Evsel atıkları,bahçemizin toprağına gömüyorum,çürümesi için,yemek artıklarını sokak hayvanlarına veriyorum.
Daha ne yapabilirim doğayı korumak için bilmiyorum ama bunlar hayatımın rutini.
Eğer,AKP Hükümeti,gerçekten de poşet konusunda samimi olsaydı,yaptırımları 16 yıldır zaten uygulardı,kaldı ki;bir uygulama yaparken,çözümünü de getirirdi.Poşeti üretenlerden biri de,AKP Trabzon milletvekili olunca;
Siz,böyle bir yol görüyor musunuz hükümette?
Fotoğrafta gördüğünüz kalemi kızım bana getirdi.Birkaç adet vardı,dağıttım.
Peki,nedir bu?
Doğada,işi bitince kaybolan bir kalem tasarımı bu..Kağıt ve plastik kısmı,işi bitince doğada çözülüyor ama en şahane kısmı şu:
Kalemlerin üstündeki bölümde,ÇAM AĞACI TOHUMLARI var!
Nasıl ekileceğine kadar anlatıyor üstelik.

Her türlü işe yarayan bir tasarım bu.
Çözüm mü diyorsunuz;çevre mi diyorsunuz;o zaman,poşeti bırakın da,böyle projeler üretin EYY AKP HÜKÜMETİ!
Geçiniz bu çevrecilik masallarını.
Çözüm dediğiniz böyle olur!


Daha fazla ifade göster

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder