10 Ocak 2019 Perşembe

#Hava soğuk demiyorum,korkunç bir soğuk var.
Uzun zamandır,bu kadar üşüdüğümü anımsamıyorum.
Haberlerde,soyu tükenen hayvanı katleden o lanet olasıcayı;üstündeki onca ağırlıktaki yükü taşıyamadıkça,sahibinden kemer yiyen zavallı atın halini gördükçe ve üstüne de,sokakta çaresizce kalan bütün canlıları düşündükçe içim daha çok üşüyor inanın.
Akşam,sokaktaki kedilere yemek verdim.Kediler,bizim sokağın kedileri ama benden bile korktu hayvanlar.
İnsanın,ne kadar zalim olduğunun hayvanlardaki yansıması bu.
Siyah ve beyaz iki kedi.
Ben,uzaklaşınca yemeğe koştu ikisi de.
Elimden daha fazlası da gelse keşke.
Benim,belediyede bir yetkim olsaydı,sokakta yaşayan bu canlılar için kedi evleri yapar,kuru mamalar koyardım her sokağın başına ama nerde bizde böyle hizmet yapacak algı?
Bu havalarda,sokakta kalan hayvanların da üşüdüğünü unutmayalım lütfen.
'Tüylerinin altında yağ bezleri var,onlar üşümez' diyenler vardır sizlerin de çevresinde;bizler,üstümüzde en kalın kıyafetlerimizle üşüyorsak eğer,o hayvanlar da üşür.
Bir kap yemek,en azından karınlarını doyurur ve hareket etmelerini sağlayarak ısıtır o hayvanları.
Ben,nasıl ki evimde bile üşüyorum sizler gibi,onlar da canlı ve üşüyorlar.
Bir karton kutu,bir eski bez ya da eski bir battaniye bile onları korur.
Gerçi;ben ne zaman karton kutu koysam,ertesi sabah bulamıyorum karton toplayanlar yüzünden ama siz de deneyin lütfen.
Hayvanlara kıyan da insan,üstündeki şalı örten de.
Lanet olasıcalar!
Ne istiyorsunuz bu zavallı hayvanlardan?
Zalimsin insanoğlu,zalim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder