4 Ocak 2019 Cuma

#Poşet Davası.
Bugün,kursum yoktu ve ben atölyemi kendi malım gibi kullanma günümdeydim.
Önce,yeni yıl için süslediğim ağacı kaldırdım.Ağacın üstündeki süsleri elime aldım almasına da neye koyacağım?
Poşetlere elbette.
Renkli topları,zincirleri,parlak aksesuarları itina ile sardım poşetlere yerleştirdim.
Sonrasında ise,yine atölyemin dış cephesine yapacağım rölyef çalışmasının çamurunu hazırlamaya giriştim.
Çamurları yoğurdum yoğurmasına da neye koyacağım kurumaması için?
Elbette poşetlere!
Gözüm birden poşetlere takıldı.Kırmızılı,mavili,yeşilli marka marka poşet var evimde.
Üzerinde,market logolu bu poşetlere neden para verip de reklamını yapıyorum?
Onların bana para vermesi gerekmez mi,hem ürün alıyorum hem de elimde eve gelene kadar reklamını yapıyorum?
Poşetler de 25 kuruş ya!
Hani,belki bilmiyorsunuzdur;bu 25 kuruşun 15 kuruşu Çevre Bakanlığına,10 kuruşu da işletmeye kalıyor.
Çevre Bakanı;'Bizim derdimiz para değil,çevre kirliliğini önlemek 'dedi ya!
Hani,bu söylemi duyunca sanırsınız ki:Karşımızda çevreye duyarlı,doğayı koruyan,ağacı,kuşu,böceği,dereyi,ırmağı düşünen bir hükümet var da,biz ayıp ediyoruz poşet parasına itiraz edince.
Markete gittiğinizde domatesi poşete koyduğunuzda para yok ama kasaya gelince poşet parası ödüyorsunuz.
Sizler,hayatınızda hiç böyle bir saçmalık duydunuz mu?
Parayı verip,poşeti alınca o poşeti ne yapacağım ben;elbette yeniden çöpe atacağım.
Saklayacak halim yok değil mi?
Amaç,üzüm yemek ki,yoksa bağcıyı dövmek mi sizce?
Hükümet,ekonomiyi düzeltmek için poşet parasına sığınmış anladık da;
'Biz bu işi para için yapmıyoruz'diyen Çevre Bakanlığı,turizmi bir tur şirketi sahibine emanet ederek ,Bodrum'un,doğal ve Arkeolojik SİT alanı olan Kissebükü'nü imara açıyor.
İnanalım mı şimdi bu bakanının açıklamasına?
Kaz Dağlarındaki siyanürlü altın izniyle yok edilen üzülesi doğayı;maden ocakları için izin verilen Karadeniz'in o güzelim ormanlarını,kuruyan dereleri,ırmakları,gölleri görmeyelim ve bir poşettir tutturalım öyle mi?
Ne poşetmiş arkadaş!
Koskoca meclis bile memlekette çözecek onca sorun varken,poşetten kuruş almayı çıkardı çözüm olarak.
Madem,iyi niyetlisiniz ve madem doğayı korumaya bu kadar meraklısınız sayın yetkililer,suda çözülen poşetler icat edildi.Hadi onu yaygınlaştırın.
Başka çözüm önerileri bulun.Kağıt poşetler desek,kağıt bulunmuyor ülkemizde,file desek;çantamızda file mi taşıyacağız sürekli?
Alışverişin saati,zamanı var mı da yanımızda sürekli alışveriş çantası taşıyalım?
Çözüm ne peki?
Poşetleri,geri dönüşümlü hale getirmek.
Tabii,amaç üzüm yemekse!
Öbür türlü,vatandaşı dövmeyle bu iş yürümez,hani bilesiniz dedim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder