31 Ocak 2019 Perşembe

#Sosyal Medya ve Algı.....
Mevlana'ya atfedilen çok sevdiğim bir sözdür;'Senin marifetin karşındakinin aklı nispetindedir.'
Ya da;'Sen ne söylersen söyle, söylediğin, karşındakinin anladığı kadardır.'
Sosyal Medya,göz teması,beden dili,ses iletişimi olmadan,aslında,kendi yalnızlığımızda çoğalmaya çalıştığımız bir dünya.
Hepimizin sosyal medyayı kullanma amacı farklı.Ben örneğin; fotoğraf çeken,belki de hiç gidemeyeceğim yerleri gezen ve fotoğraflayarak bize sunan insanları izlemeyi seviyorum.
Sayfalarına baktığımda keyif alıyorum.
Bilmediğim tatları yapanları da seviyorum,tariflerini alıyorum ara ara.
Kendimce,dilim döndüğünce,az çok mürekkep yalamış biri olarak yazılar yazıyorum,gezdiğim yerleri fotoğraflıyorum,siyaseti eleştiriyorum,bazen başım belaya da giriyor ama bunları hiç önemsemiyorum ama önemsediğim şeyler de çok elbette.
Örneğin;yüz yüze gelmeyeceğimi bildiğim insanlarla yazı yoluyla dokunmayı seviyorum.
Onlar bana yazıyor,ben onlara.
Messenger denen şeyi de çok kullanıyorum ama beni tanıyanlar bilir,insanların sesini duymayı,onları aramayı,beni aramalarını seviyorum.
Hatır gütmektir bunun adı.
Mesaj yazıyorum bazen ve mesajların sonuna bu  ya da şu  emojiyi koyduğumda,espri yaptığımı ve ciddiye alınmaması gerektiğini anlatıyorum aslında ama çoğu zaman öyle bir sukutu hayale uğruyorum ki.....
Sözcüklerin geri bildirimindeki anlaşılamama durumu,sertliği....
Cidden,karşımdakinin anladığı kadar oluyorum böyle anlarda.
Bu durumda ne yapıyorum derseniz;Bir daha asla mesaj yazmak,iletişime geçmek...
Yapmıyorum.
Facebook'daki yazılarıma gelince:
Ben,pek yorum yapmıyorum çünkü;yazılar öyle iyi oluyor ki,üstüne ekleyecek bir şeye gerek yok.
Yazılarıma yapılan yorumlara bakıyorum,bakıyorum ve bir türlü anlayamıyorum,neden böyle yorum yapıldığını.
Yazımı yeniden okuyorum,acaba bir yerde bu algıyı oluşturacak ne yazmışım diye ama bulamıyorum.
Lütfen,yazılarımı,yorum yapacaksanız sonuna kadar okuyun ve ne yazmışım,neyi anlatmaya çalışmışım,ironi mi yapmışım;ben sap demişim, neden saman oluyor yazım,bunu doğru okuyalım birlikte.
Ben,kendimi eğliyorum ve kendimle yazışıyorum
Canınız isterse okuyun ama yorum yaparken de bir kez daha okuyun rica ediyorum.
Aksi durumda,kendimden şüphe etmeye başlayacağım.
Yan yollara sapmadan,dümdüz yazıyorum aslında
Anlaşılır gibi de yazılarım.
Ama.....
Sorun yine de bende demek ki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder