3 Aralık 2018 Pazartesi

#Bugün,3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ.
Gittiğim şehirlerde en çok kaldırımlara bakarım, ne kadar sağlıklı yürüyebileceğimi görmek adına.
Eğri büğrü döşenmiş kırık dökük kaldırım taşları,esnafın işgalinden kaçışla yürünen yollar,bırakın engelliyi,engelsiz bizler için bile dizayn edilmemiş sokaklar,caddeler,yollar.
Yerel yönetimlerin en öncelikli çözmesi gereken sorun bana göre kaldırımlar çünkü,her gün sokağa çıkıyoruz,düşmeden yürüyeceğimiz yollar gerek bizlere.
İnsan,başına gelmeden fark etmiyor aslında engelli insanların çektikleri zorlukları.
Bunu ilk,kendi atölyemde görmüştüm ki,benim atölyem yol üstünde,merdivensiz,düz ayak ama tekerlekli sandalyede biri kapıya yanaştığında içeri davet ettim hiç düşünmeden.oysa o tekerlerin kapıdan aşması mümkün değildi.
Girmedi de zaten.Çok utanmıştım,bunu fark edemediğime.
Ayağım kırılana kadar da fark etmedim kaldırımlardaki zorlukları.
Ne yükseltisi uygundu ne de iniş-çıkışları.
Her keresinde ayağım kayarak yürümeye çalıştım o inişlerden.
Bir kaldırımda,engelli ve engelsiz insanlar için iniş-çıkış yolu yapmanız gerekmez mi?Her kaldırım tekerlekli sandalyeler için uygun ama yürüyenler için asla.
Kaldırımlardan inerken kendimi öyle zorluyorum ki,çünkü ayağım hala iyileşmedi;peki,belediyeler bunu nasıl çözmeli?
Hadi,benimkisi,biraz uzun sürse de,geçecek mutlaka ama ömrü boyunca görme,işitme,bedensel ve zihinsel engelli insanlar nasıl sokağa çıkacak,nasıl hayatın içinde olacak?
Bunun içindir ki,eve kapanıyor çoğu.
İş yerleri,sinemalar,tiyatrolar,tuvaletler,kaldırımlar,sokaklar,parklar uygun mu engelli olan insanlar için?
Benim gördüğüm değil.
Onca şehir dolaştım,gerçekten de vatandaşa hizmet veren kaldırımları pek görmedim.
İstanbul'u da böyle,Antalya'sı da.
Nereye gitseniz benzer sorunlar var.
'Allah yardım etsin' diyeceğim ama Allah da akıl vermiş insana kullan diye.
Yerel seçimler kapıda.Adayların,bu konuda iyice düşünmesi gerek.
Ben ki,çok dikkatliyimdir bu konuda,kaç kere düştüm.Ya kalıcı sakatlığım olursa,kim sorumlu olacak bundan?
Ki,ayağım hala iyileşmedi aylardır..Koltuk değnekleriyle yürümeye kalkmak ......
Engelli insanları şimdi çok daha iyi anlıyorum.
Bizim,ülke olarak,daha çok yolumuz var bu konuda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder