13 Aralık 2018 Perşembe

#Geçtiğimiz ay,Kars'ın Selim İlçesinin Laloğlu Köyüne trenle yolculuk yaptım.
Adana'dan Kayseri'ye Erciyes Ekpresi;Kayseri'den Kars'a Doğu Ekspresiyle aktarmalı gittim.
Neden treni tercih etmiştim çünkü;uçak da aktarmalı uzundu,otobüs de uzundu.Yavaş yavaş ve en güvenli diye treni seçmiştim.
Trene bindiğim anda,aklımda yalnızca Çorlu'daki tren kazası demeyeceğim,cinayeti vardı.Tamam;köye yardım götürüyordum ama ya tren kaza yaparsaydı değil mi?
Sonuçta,benim de çocuğum vardı.Sanki engel olabilirmişim gibi,onca yolu uyumadan geçirdim.
Trenlerdeki konforsuzluğu defalarca yazmıştım.Erciyes Ekspresinde çalışmayan prizler,Doğu Ekspresini zaten anlatmaya gerek yoktu.
Demiryollarımız,bu kadar bakımsız,trenlerimiz bu kadar eski ve hizmet kalitesi düşük olmalı mıydı?
Gece,trenle giderken nerden geçtiğinizi görmüyorsunuz ama gün ağarıp da,girdiğiniz uzun tüneller,kıyıdan giderken aşağıda akan dereler derken korkmadım da değil doğrusu.
Bu nedenle,dönüşte 17 saatlik otobüs yolculuğu yaptım.
Bu sabahki kazadan sonra da,kolay kolay trene binmem bu iktidar olduğu sürece.
16 yıllık AKP iktidarındaki tren kazalarına baktım da; ON KEZ TREN KAZASI YAŞANMIŞ 2002-2018 yılları arasında.
Hızlı Tren faciası 2004 yılında da yaşanmıştı Pamukova'da.
En son Çorlu'da,menfezdeki toprak kaymasında 24 can gidince,sorumlular bulunup,gerekli cezaları verilmiş miydi?
TCDD genel müdürü,kendisini eleştirenleri twitter'den engellemekle meşguldü.Şimdi de,hesabı kapatmış arkadaş.
İstifa etmeyi hiç düşünmüyor üstelik.
Peki ya İsa Aydın denen bu müdür geçen hafta ne açıklama yapmıştı hızlı tren konusunda: 'Hızlı tren hatlarımızın tamamı 24 saat kameralarla kontrol ediliyor.buralar kamera kontrolü, merkezden kontrol edildiği gibi hat boyu da görevli personellerimiz var.
Peki ya Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Ankara Şube Başkanı İsmail Özdemir, hızlı tren kazasına ilişkin ne diyor ona da bakalım:
Kayaş-Sincan arasında hat yenileme çalışmaları vardı ve hat sayısı eksik geliyordu, 3 hat vardı, '5'e çıkaralım' dediler. 2016'nın Temmuz ayında tren işletmeciliğine kapatıldı hat, 2018'in Nisan ayında, iki yıllık sürenin bitmesi beklenmeden erken açıldı. Bunun nedeni de Haziran seçimlerin gelmesiydi, yani popülist şekilde açılış yaptı. Rayların döşenmesiyle hat bitti denildi. Sinyalizasyon bitmemişti. Bu kadar yoğun işletmeciliğin olduğu yerde sinyalizasyon sisteminin bitmesi gerekiyordu.Hat teslimi erken şekilde ve geçici olarak yapıldı.'
Ulaştırma Bakanı,TCDD Müdürü;İSTİFA EDİN de beceriksizliğinizin faturası daha fazla cana mal olmasın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder