31 Aralık 2018 Pazartesi

#Saat :06.45
2019'a sayılı saatler kaldı.
Camiiden sabah ezanı okunuyor. Hocanın, sesindeki telaştan, ki, çok kötü okuyor ezanı, ne iyi bir sesi ne de kıraat var okuduğu ezanda, 'Hava buz gibi. Bir an önce şu işi yapayım da, sıcak yatağıma koşayım' hissiyatına kapılıyorum nedense.
2019 'da bizi en çok bekleyen sorunlardan biri de eğitim.
Saat 06.45 ve okulun ışıkları yanıyor. Zil çaldı, çocuklar derse girdi bu saatte.
Yeni Milli Eğitim Bakanına sormak isterdim :Eğitimi, yapboza çevirne görevi şimdi de size verilmiş.
İcraatlarınıza bakılırsa, sizin de öncekilerden bir farkınız yok.
Camiye giden insanlar yetişkin ve her koşulda ibadetini yapar ama el kadar çocuklardan, uykulu gözlerle, aynı saatlerde, okula gelmelerini nasıl bekliyorsunuz?'
Pencereden görüyorum çocukları, sıraların üzerine yatmış uyuyorlar.
Siz, bu çocuklara uyurken ders anlatacak ve başarılı olmalarını bekleyeceksiniz öyle mi?
Çocukların, bu saatte okula gelmeleri için saat 5'de uyanmaları gerek.
Çocukların önüne en sevdiği şeyleri de koysanız yemez saatte.
Bu çocuklar, kahvaltı yapacak, tuvalet ve bakım işlerini yapacak, formasını giyecek, çantasını hazırlayacak ve servise binip, okuluna gidecek, mutlulukla ve dinç kafayla dersini dinleyecek öyle mi?
Bu çocuklar, 6-7-8... yaşlarında.
Yarın,her biri, çok iyi eğitim almış bireyler olur artık sayelerinde.
Yazık bu çocuklara, yazık!
Dayattıkları her şeyden, bu ülkeye hayır gelmez.
Çocuklara yapılanları görmekle işe başlayın yeter.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder