23 Aralık 2018 Pazar

#Can Yücel şiirinde der ki:
-Ben,bu hayatta en çok babamı sevdim.
Ben de,bunu diyebilmeyi çok isterdim ama babamı pek tanıma fırsatım olmadı.
Bu nedenledir ki;'Ben,bu hayatta en çok annemi sevdim.'Çünkü;annem,bundan tam 40 yıl önce,40 yaşındayken,evlatları ve eşi katledilen,bir başına kaldığı halde çocuklarına kol kanat geren,büyüten,okutan merhametli,vicdanlı bir anneydi.
Beni büyüten,okutan,hayatı öğreten annemi çok sevdim.
Babama gelince.....
Kaybettiğimizde ,bizler küçüktük ama aklımda kalan babam,çok titiz,çok iyi giyinen,çok otoriter,işini çok iyi yapan,çok temiz,çok dürüst ve çok iyi kokan bir babaydı.
Babamın kullandığı parfümlerin kokusu bugün gibi aklımdadır.
Bu nedenledir ki,kokuları çok önemserim,insanın,güzel kokmasına çok takılırım.
Bir gün,annemin odasında bir çekmeceyi açtım,40 yıldan bu yana saklanan o parfüm şişesini buldum,yarısı dolu.
Kapağını açtığımda yayılan koku babamdı.
İşte,bende kalan yalnızca buydu;parfümünün kokusu.
Eğer,babam yaşasaydı,eminim çok güzel bir ilişkimiz olurdu ama elimizden aldılar.
Peki neden?
Ailem,birine zarar mı vermişti,birinin canına kast mı etmişti,birini mi dolandırmıştı;Hayır!
Benim ailem,Atatürk'e sevdalı,onun yolundan giden bir aileydi yalnızca.
Fikrimiz,MHP ile aynı değildi,işte buydu öldürülme gerekçeleri.
Canlara kıymak için bir neden miydi aynı fikri paylaşmamak?
Bir insana gözlerine bakarak kıyabilir misiniz?
Sırtlarından kurşunlarla taramak çok kolaydır değil mi?
Kurşunları sıkar ve kaçarsınız korkakça.
Ailemi katleden insanlara 'Katil' dediğim için devlet beni suçlu buldu ve 3 ay hapis cezası,5 yıl suç işlememe kaydıyla ertelendi.Bir de para cezası aldım üstelik.
Peki,ne yapmalıydım o,eli kanlı insanlara?
'Ellerinize sağlık,ne iyi ettiniz de ailemi katlettiniz'diyerek çiçek mi verecektim?
Hiç birinden korkmuyorum.Yeniden beni dava edin.
Ellerinizdeki kan,yıkamayla geçecek mi sanıyorsunuz?
Sizler,silahı bulan,tetiğe basan,gözcülük eden,arabayı kullanan sizler....
Geceleri rahat uyuyor musunuz?
Dün,mezarlarına gittim.20 yaşında bir beden.babam,yeğenim ve diğerleri...
Sizin yüzünüzden orda yatıyorlar.
Bizim ailemizi,geleceğimizi,hayallerimizi çaldınız.
Rahat uyuyor musunuz sahiden!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder