25 Aralık 2018 Salı


#Havalar,birdenbire çok soğudu ve yağmurlar da başladı.Çocukları,bekliyordum atölyede günlerdir.
Yeni bir yıla gireceğiz,herkesi mutlu etmek gerek ama bana göre en çok çocukları.
Bu çocuklar,11-14 yaş aralığında ve okula gitmiyorlar.
Gerekçeleri;formaları yok ve aileleri de almıyor ama ben biliyorum ki;çocukların okula gitmesi için bu ailelere para yardımı yapılıyor.
Arkasına düşen mi yok bilmiyorum?Bu çocukların neden okula gitmediğini kimse görmüyor mu?
Her gün,sokağımdan geçiyorlar,günün her saatinde ve her keresinde okula neden gitmediklerini soruyorum,yanıtını bildiğim halde.
Çocukları çok önemsiyorum biliyorsunuz ve mutlu etmek gerektiğini de.
Yeni bir yıla girerken,çocuklara Yap-Boz takımı aldım.
Amacım;birlikte bir şeyleri öğrenmek.
Önce,inanmadılar.Biraz sohbet ettik ve paketi açmalarını izledim.
Daha önce yapmadıklarını bildiğim için,ne yapacaklarını bekledim bir süre.
Yapamadılar elbette,sıkıldılar.
Birlikte yapmayı önerdim ve Yap-Bozu yapmanın kolay yollarını anlattım.
Birlikte yaptık,yaptıkça güldük halimize.
Ben bile paslanmışım meğer ama sonuçta başardık.
Çocuklar,yine çok kirli kokuyorlardı ama çocuk onlar ve bu,onların suçu değil.
Sokağa salınan,okutulmayan çocuklar bunlar.
Bir şeyler yapmaya çok çalıştım aslında ama gittiğim hiçbir kurumlardan bir fayda göremedim.
Yarının,elinde bıçaklı gençlerine dönüşeceklerini bilmek için falcı olmaya gerek yok.
El atmalı ama nasıl bu çocuklara?
Bir gün bile,kendilerini değerli kılmalarını sağladım ve bu beni mutlu etti.
Umarım,çocuklar da mutlu olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder