15 Aralık 2018 Cumartesi

#Yine bir pazar sabahındayız ve yine atölyedeyim.Birazdan,çalışma arkadaşlarımız da gelecek ve üretmeye devam edeceğiz.
Sabah,gün ışıyınca ilk yaptığım herkes gibi perdeyi aralamak ve gün ne kadar aydınlık başlıyor diye görebilmek.
'Sabahın köründe,bu çocukların okulda ne işi var?' diye her keresinde kendime soruyorum.
Cumartesi-Pazarları yok bu çocukların.Ne zaman dinlenecek,ne zaman parka gidecek,ne zaman kitap okuyacak bu çocuklar?
Ben,bu çocukların yerinde olsam,gerçekten de okuldan tiksinirdim inanın.Haftanın YEDİ günü okul mu olur Allah aşkına?
Okullarda verilen eğitim yetersizse,sistemi değiştirin.Yok,eğer eğitimden hoşnutsanız,bu çocukların hafta sonu okulda ne işi var?
Rahat bırakın şu çocukları artık!
Öğretmen,benim için dünyanın en kutsal insanı.Hayatımızı şekillendiren,ailemizden sonraki ilk insandır öğretmen.
Peki,öğretmen yalnızca formül mü öğretmeli,kasları çalıştırmayı mı göstermeli,yoksa müfredattaki konuları mı anlatmalı?
Mesleğini iyi yapan öğretmenlerimizi tenzih ediyorum elbette ama evimin karşısında okul ve bu okulda,fotoğraflarda gördüğünüz iki adet Mavi Selvi Ağacı var.
Ağaçlardan biri,artık kendini kurtarmış bir ağaç ama bu ağacı da iki yıl önce ben kurtardım çünkü ağacın altında ateş yakmışlardı ve ben,sabahın altısında,elimde kova okula koşmuşturm yangını söndürmek için.
İkinci ağaç ise,körpecik bir fidandı ve çocukların yaptığı her zulme karşılık,inatla hayata tutunmaya çalışıyordu.
Birkaç yıl önce,müdür yardımcısı bu ağacı bağlamıştı ve çok da iyi yapmıştı.
Oysa şimdi,bu ağacı çocuklar asılarak iyice eğdi.Ağacın tepesindeki filizi görmelisiniz,'Beni kurtarın 'diyor ama bu okuldaki öğretmenler,müdür ve diğerleri.....
Hiç mi görmüyorsunuz bu çığlığı?

Çocuklarla birlikte bu ağacı kurtarsanız,ömür boyu sürecek bir ağaç sevgisi ve dersi vereceksiniz ama yapmıyorsunuz.
Öğretmen,okulda yalnızca formül öğretmez.Doğayı korumayı nasıl öğreteceksiniz bu çocuklara cidden merak ediyorum!
Yangını tek başıma söndürebildim ama ağacı tek başıma bağlayamam.Benim gücüm de bir yere kadar.
Olmuyor sayın müdür ve öğretmenler,olmuyor!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder