6 Aralık 2018 Perşembe

#Kestane deyince hemen hepimizin aklına;çocukluğumuzda sobanın üstünde pişen,ellerimiz yana yana kabuklarını soyduğumuz,ağzımızda sıcağından çeviremediğimiz ama her keresinde de yapmaktan geri kalmadığımız o güzel kış yiyeceği gelir.
Tabii, bir de salep!
Üstünde kabuk tutmuş tarçınıyla ve yine ağzımızı yaka yaka keyifle içtiğimiz salep!
Kışa girdik ama henüz salep içmedim.
Bugün,işin kestane boyutuna bakmak istiyorum.
Çocukluk yıllarımda sobada annemin pişirdiği kestane sevgisi,gençlik yıllarımda,tabii,İstanbul'da üniversitede okumanın da etkisiyle Kestane Şekerine dönüştü.
Bursa'ya özgü kestane şekeri gerçekten de tadından yenmeyen bir tatlı.
Her ne kadar,evde kendim yapsam da,Bursa'dan aldığımın tadını vermiyor.
Bugün,eve dönüşte,baktım tablacıda,kuruyemişçide yani her yerde kestane var.
Bu kadar bol olduğunu görünce kışın geldiğini ve fiyatının da geçen yıla göre daha ucuz olduğunu düşünmedim de değil.
Tablacıda,doğal olarak kredi kartı geçmiyor.Bir dükkana daldım ve ....
İyi ki,'Şurdan 2 kg kestane verin lütfen' dememişim! 
Kestanenin kilosu 35 liradan başlıyor,45 liraya kadar çıkıyor.
1 kilo kestane aldığımda,1/3 ü zaten kabuk.İçinden mutlak üç-beşi de kurtlu çıkar.
Geriye kaldı bir avuç kestane.Doyasıya yiyeceğinizi düşünmeyin,tadımlık,tadımlık! 
Bu gidişle,kestane şekerini de yapamam bu yıl.
Hadi,ben bir şekilde alırım almasına da,1603 lira asgari ücretle geçinen kestanenin tadını bilir mi?
Ama en çok sarayı merak ediyorum.
Altın varaklı koltuklarında karşılıklı oturup,kilolarca kestane yiyince,üstüne Ejder Meyveli Smoothie mi içerler ferahlık versin diye yoksa hazım problemi çekmemek için soda mı?
Bilemedim şimdi!
Ne kadar halkı düşünüyorlar görüyorsunuz.
Şimdi,sizin alım gücünüz yüksek olsa,kilolarca kestane yeseniz çoluk çocuk,hem kilo alırsınız hem de bir kez yiyince hep yemek isteyeceksiniz,işiniz yoksa eve kestane taşıyın;
Tadını bilmezseniz merak da etmezsiniz;en fazla sokakta pişirenlerin önünden geçerken kokusunu içinize çekersiniz.
Şimdi diyeceksiniz ki,'Nerden çıktı bu kestane?
Şunu yazsam daha mı iyiydi:
Hani,bir ŞEY! vardı,kadınların adet dönemine takan.
Hani,akılları fikirleri kadın bedeninde ve sekste odaklı olan.
Hani,beyin vücudu terk edince zırvalayan....
Bunları yazsam daha mı iyiydi?
Tatlı her zaman iyidir! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder