7 Aralık 2018 Cuma

#Bugün,annemi çok andım.Çocuk yetiştirmenin inceliklerini öyle iyi bilirdi ki,hiçbir kitapta yazmaz annemin yöntemleri.
Bugün,kızım için İçli Köfte yapıyorum.Kasabımızdan kıymasını aldım.
Bu arada,bir zamanlar, tarımdan sorumsuz bir bakan vardı.Hani;eşi etin kilosunu 29 liradan alıyordu da bizler o eti satan kimdi hiç anlamadık ya!
Neyse....
Bizim İçli Köftemiz,Darende usulüdür.İçine maydanoz konmaz ama bol cevizli yapılır.
Bir de kızartırsanız.......
Ölmeden önce mutlak tadılması gerekenler listesindedir bizim İçli Köftemiz.O kadar da iddialıyızdır anlayacağınız.
Annemin yemekleri çok ünlüydü.Elinde,öyle bir lezzet vardı ki,insan yemeye doyamazdı.
Biliyorsunuz,İçli Köfte zor bir yemek ve ben annem gibi bir ustalığa asla erişemem.
Annemin aşçılığı bana pek sirayet etmemiş ama neyse...
Evimizde,İçli Köfte çok yapılırdı ama öyle 20-30 adet değil,150-200 adet.
Bir gün,annem önüme kuru soğanları koydu ve köfte için doğramamı istedi ama İçli Köftenin de soğanı küçük küçük doğranır.
Hele annemin doğradığı soğanları cetvelle ölçseniz yanlış bulamazsınız.
Soğanlara baktım,baktım ve 'Anne,ben bu soğanları blenderden geçireceğim' dedim demesine de, anında şu yanıtı aldım:
-Kızım,İçli Köftenin soğanı elle doğranır,makinede olmaz,sulanır.
Annemi dinlemedim ve soğanları attım mutfak robotuna ama soğanlar çıkıyor sulanmış.
Tabii, annem hiç sesini çıkarmıyor.
Bazen,defalarca söylersiniz ama bir deneyim her şeyi öğretir ya!
İşte,bende de aynısı oldu.
Anne sözünün her zaman doğru olduğunu o soğanları katlettiğim zaman anlamıştım.
Soğan,elle doğranır!
Kızım gelmeden İçli Köftenin hazır olması gerek,aldım soğanları elime....
Soğanlar o kadar acı ki,gözlerimden akan yaşı durduramıyorum.
Acı olan soğan mıydı yoksa bıçağı her vuruşumda annemi özlemek miydi ?
Annemden öğrendiğim ilk derslerden biridir bu soğan doğrama yöntemi.
Nasıl da incecik kıyardı avucunun içinde soğanları.
Anacığım....
İnsan,anne olduğunda ama en çok annesini kaybettiğinde onu çok daha iyi anlıyormuş meğer.
Ben de kızıma aynı dersi veriyorum:
Soğan,elle doğranır!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder