20 Aralık 2018 Perşembe

#Ülkemiz,adaletsizliğin öyle örnekleriyle dolu ki, gördüğüm fotoğraf karelerinden çok etkileniyorum ve bir şeyler yapamamanın üzüntüsünü yaşıyorum.
Hem de,17-25 Aralık,yolsuzluğun,hırsızlığın,yüzsüzlüğün resmini Abidin Dino'nun bile çizemeyeceği bir zaman diliminde bu kareyi görmek....
Muş'un Korkut ilçesine bağlı Çınarardı köyünde bulunan ilköğretim okulundaki bir öğrencinin çantası bu...
Selvan Erek,isimli bir öğretmen de bunu paylaşmış ve görevden alınmış.Görevine iade edildi mi bilgim yok,onu da belirteyim.
Bu çocuğa,battaniyeden çanta yapan o annenin ellerini öpmek gerek.
Çaresizliğin bir annedeki fotoğrafıdır bu.
Modacılar eminim bu kareyi görse,üstüne atlar ve sayısız kreasyonda kullanır ama Muş'tan yansıyan bir kareden kim utanır acaba?
Milli Eğitim Bakanı,okullara mescid yapmakla uğraşmaz da,bütün çocukların eşit eğitim hakkına kavuşması için proje üretir mi sizce de?
Öğretmeni görevinden alacağınıza,çocukların yaşadığı yoksulluğu gösterdiği için düşünün ve çözüm yolları arayın sayın yetkililer.
Kars'ın Selim İlçesi-Laloğlu Köyünden okulun fotoğraflarını atmıştım,belki anımsarsınız.
1936 yılından kalan bir okulda çocuklara eğitim verdirmeye çalışıyorsunuz hala.
Okulda tuvalet yok,lavabo yok;dışarda iki göz bir yeri tuvalet diye koymuşlar,Çocuklar,bu karda kışta nasıl tuvalete gidip,elini yıkayacaksa varın siz düşünün.
Eğitimde gelinen, adı her neyse o şeyin adıdır bu kare.
Yoksulluk,yoksunluk bu çocukların kaderi olmak zorunda mı?
Bir şeyler yapacağınıza,öğretmene ceza kesiyorsunuz üstelik.
Şunu da ekleyerek bitireyim yazımı:
Annesinin,battaniyeden yaptığı bu çantayla okumaya çalışan bu çocuk,okula nasıl gidiyor acaba?Servis var mı,yoksa karı tepeleyerek ,düşe kalka mı ulaşıyor okuluna?
Üstünde,kalın bir kaban,ayağında botları var mı örneğin?

Düşünüyorum da;Bakara Makaracı Egemen Bağış,700 Bin liralık saat alan Zafer Çağlayan,takla atan Muammer Güler,'her şeyi biliyorlardı' diye ağlayan Erdoğan Bayraktar ve ayakkabı kutularında,elbise torbalarında,çikolata kutularında götürülen milyonlar....
Bunlardan kaç okul yapılır,kaç öğrenci sıcacık üst-başa kavuşur,kaç anne çocuğuna battaniyeden çanta yapmak zorunda kalmaz-dı acaba?
Abidin Dino'nun fırçası bile yetmezdi inanın bunları resimlemeye!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder