22 Aralık 2018 Cumartesi

#Yandım Yandım ve Tarkan ve Mazhar Alanson
Neden bu başlık sabahın bu saatinde ve soğuk atölyemde hiç mi yapacak iş yok? 
Fikirler Çemişkezek,hayaller Paris olunca insanlarda mecburen bu yazılar da yazılıyor tarafımdan.
Zorla yazdırıyorlar ama bilin isterim. 
Yoksa,atölyede bir iş var anlatamam.Akşama kadar çalışsam bitmeyecek. 
Belki okudunuz,Mazharlara vakıf olmuş ki mazhar ( İyiliğe erişmiş insan demek) Mazhar Alanson ,durup dururken 'Yandım Yandım şarkısını ben aslında Kabe'ye yazdım 'dedi.
Yandım Yandım şarkısı,Tarkan'ın 2001 yılında çıkan Karma albümünde yer alan ve çok iyi yorumladığı bir şarkı.
Peki,ne diyor şarkıda:
-Yandım, Yandım
Yandım yandım ahhhh ki ne yandım!
Bana yeniden şarkılar söyleten kadın
Baka baka doyamadım, hem kokladım da
Sarhoşluğu geçmedi hala
İçimde sevdan.
Şarkının sözlerine bakıyorum;bir erkeğin,belki de hiç erişemediği ama hep hayalini kurduğu bir kadının ardından seslendirdiği hüzün dolu bir şarkı.
Mazhar Alanson,1998 yılında verdiği bir röportajda ;'Ben,Yandım Yandım şarkısını Bodrum'da yazdım ama Bodrum'a gittiğimde,bu şarkıyı yazdığım yerde bir otel yükseliyordu' dediğinde ,insan ne düşünmeli?
Neymiş bu 'Yandım Yandım' şarkısı,nereye isterse,oraya atfediliyor.?
Böyle bir şarkı,zaten ancak Bodrum gibi yerlerde yazılır.Aynı Mazhar Alanson 'Bodrum Bodrum' diye şarkı yaparken de aynı kafada değil miydi acaba?
Kabe,müslümanların kutsal yeri.İnsanda ,biraz da bir damar olmalı çatlamaması gereken.
Dini bir kutsalı şarkılara alet etmek de ne oluyor?
Şarkıya baktığınızda,eğer gerçekten Kabe'ye yazıldıysa,bu durumda Kabe,'ye cinsiyet yüklüyor ve bir kadın yerine koymuyor mu?
2009 yılında,,eşi Beyoğlu'ndan meclis üyesine aday olmuştu,bilmiyorum seçildi mi?
Bu kez de muhtar,il genel meclisine falan mı aday acaba?
Bu açıklamanın başka bir izahı var mı?
Bu sanatçılar da iyice tuhaflaştı.
Yılların Zerrin Özer'i
- Ben,kendimi şimdi sanatçı olarak görüyorum diye AKP'ye övgüler diziyor,;
-Ellerini,kendini hırpalarcasına cumhurbaşkanına uzatan,yılların Yavuz Bingöl'ü,,84 bin 290 bağlamayı satışı garantiliyor;
-Cumhurbaşkanının yamacında düşmeyen yılların Orhan Babasının düştüğü durum;
-Anılar diye bağıran Coşkun Sabah'ın açıklamaları....
Ben,utanıyorum bunları gördükçe.
Biraz,kalıbınızın adamı olsanıza!
Onca dillendirilen şarkılara ayıp yaptığınız.
Şu anda atölyemdeyim ve Tarkan'ın Karma albümünü dinliyorum.
Nasıl da güzel akıyor sesi Yandım Yandım derken.
Bana,Tarkan gibi gelin,ilkeli,duruşlu!
Bu adamı da,MFÖ'yü hiç sevmezdim öteden beri.
Sevmediğim kadar varmış!
Bedava bilet verseler gitmem konserlerine,o derece sevmiyorum bu adamın duruşunu.
'TARKAN ' dediniz mi,akan sular duruyor işte böyle.
O bakışlar,o duruş ve o ses. 
İlkeli olun,ilkeli!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder