18 Temmuz 2018 Çarşamba

#Bugün,çalışma arkadaşlarımızdan biri bana kabak çiçeği getirmiş atölyeme.
Nasıl mutlu oldum anlatamam çünkü bulamıyorum.
Kabak çiçeği dolmasını yapmanız için,çiçeğin sabah çok erken toplanması ve elinize ulaşması gerekir çünkü çiçek kapanır ve siz doldurmaya çalıştıkça yırtılır.Benim çiçekler de kapanmıştı ne yazık ki.
Kızım,kabak çiçeği dolmasını çok sever.Dolmayı yaparken,aklıma füzyon mutfağı düştü.
Peki,nedir bu füzyon mutfağı?
Ülkelerin yemeklerinin üstüne alengirli soslar,farklı otlar vs kullanılarak ortaya çıkan sentez yemekler.
Yani,şöyle de diyebilirim:Bizim,geleneksel sütlacımızın körili sütlaca dönmesi,Adana kebabımızın,ki,en çok buna sinirleniyorum;Teriyaki soslu kebap olarak sunulması.
Teriyaki sos nedir Allah aşkına?
İçinde şeker,soya sosu,sarımsak,elma suyu,mısır nişastası olan bir sosla Adana Kebabı mı olur?
Kebabın ruhuna ters.
Ben,tadı değiştirilen hiçbir yemeği sevmiyorum,itiraf ediyorum.Yemek,tadı,tuzu bozulmadan pişirilmeli.Her ülkenin,mutfağını rahat bırakın kardeşim!
Hünkar Beğendimiz,neden değişime uğrasın?
Ya da,fırın sütlacımız?
Füzyon mutfağının şöyle de bir özelliği var:Kocaman bir tabağın içine azıcık,minicik bir et,tabağın köşesine bir avuç ıspanak,yanına da,bir yemek kaşığı havuç koyuyorlar ve yemek sonunda size kol böreği olarak giren bir adisyon geliyor;olan budur!
Bu kadar eleştirdim ama ben de füzyon sayılır mı bilmem bir kabak çiçeği dolması yaptım.
Sorun bakalım,niye yaptım?
Çiçekler kapanmış.Kabak da dolduracağım,içini hazırladım ama çiçekleri doldurmak çok zor.
Birkaçı yırtıldı çiçeklerin.Demokrasilerde çare tükenmez elbette diyerek,dondurucudaki dut yapraklarını indirdim ve yırtılan çiçekleri bunlara sardım.
Kabak çiçeği dolmasında bir çığır açtım da denebilir.
Dut yaprağına sarılı,kabak dolması eşliğinde,nar ekşili kabak çiçeği dolması ismini de versem ne olur?
O kadar şef yapıyor,onların ki oluyor da,bunu da ben yaptım oldu.
Ben de,evimin şefiyim değil mi? 
Lokantalarda,kabak çiçeği dolması yiyeceklere de bir uyarı olsun:Çok güvendiğiniz bir yerden yiyin.
Çünkü.....
Çiçeklerin orta göbeğinde,delikli bir bölüm vardır.İşte,bu bölümü karıncalar çok sever.Burayı temizlemeden çiçek doldurulursa,siz kıyması artırılmış çiçek dolması yersiniz,
Benden söylemesi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder